• 28.05.09, 15:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valt: olen skeptiline, et suur laevaliin siia tuleb

Kui Eesti-Vene suhted ei parane, ei ole ükski suur laevaliin tõenäoliselt huvitatud Tallinna Sadama ja Ningbo Sadama konteinerveoprojektist, leiab Ookeani Konteinervedude OÜ juhatuse liige Alar Valt.
Eestis käinud hiinlased ja Transiidikeskuse AS esindajad leidsid, et vaid Ningbo sadama kaasamisest konteineriprojketi ei piisa, vaja on laevaliini osalust.
„Mina olen suhteliselt skeptiline, et mõni suur laevaliin oleks huvitatud koostööst Tallinna ja Ningbo sadama ühisprojektis,“ ütles ühe maailma suurimaid konteinerliinide firma Hapaq-Lloyd`i agendina tegutseva Ookeani Konteinervedude OÜ juhatuse liige Alar Valt.
Ta selgitas, et esiteks võtaks näiteks Muugani sõitmine suurel konteinerlaeval 5 päeva kauem aega kui näitaks Hamburgi sadamasse minek. Teiseks ainult Eestisse ei ole mõtet nii palju kaupa tuua ja Vene transiidile ei maksa panustada, seni kuni suhted idanaabriga on sellised nagu nad praegu on.
„Eestis ei ole kaubabaasi, et siia oleks mõtet sõita laevaga, kuhu mahub 5000-6000 TEUd konteinereid. Et siia tuleks nii täis, kui ka lahkuksid täis konteinerid,“ selgitas Valt, et tarbimine ei ole piisav.
Ka ei usu ta, et Vene transiidil läbi Eesti oleks potentsiaali. „Ega Soome ja Venemaa ei vaata seda projekti niisama pealt,“ ütles Valt, viidates, et Venemaa on jõudsalt arendanud Ust-Luuga sadamat, sama Soome rajas konteinerterminali Muuga vastu Vuosaarisse. „Mis takistab Muuga asemel laevadel sinna minemast?“
„Seni kuni situatsioon on selline, et põhimõtteliselt ei tehta Venemaaga konstruktiivset koostööd, ei ole projektil perspektiivi,“ lisas ta. Valt tõi välja, et kui hiljuti külastas Vene peaminister alles Soomet, siis ta ei mäleta, millal Eestit mõni Venemaa valitsuse esindaja külastas.
„Vaja on eelkõige dogmadest lahti saada ja normaalsed suhted sisse seada,“ lisas ta. 

Seotud lood

Uudised
  • 28.05.09, 16:24
Laidvee: ettepanekud laevaliinidele on juba tehtud
Ettepanekud laevaliinidele hakata Tallinna ja Hiina Ningbo sadama ühisprojektis strateegiliseks partneriks on juba tehtud, ütles Transiidikeskuse AS juhatuse esimees Erik Laidvee.
Uudised
  • 28.05.09, 17:26
Lipre: suure laevaliini siia meelitamiseks peab väga atraktiivne olema
Transocean Eesti OÜ tegevjuht Ülle Lipre leiab, et põhimõtteliselt võiks mõni suurem laevaliin siia tulemisest huvitatud olla, kui Tallinna sadam suudab väga atraktiivne olla.
Uudised
  • 28.05.09, 10:56
Hiina transiit kasvab  kui õnnestub laevaliin siia meelitada
Eestis käinud hiinlased ja Transiidikeskuse AS esindajad leidsid, et vaid Ningbo sadama kaasamisest konteineriprojketi ei piisa, vaja on laevaliini osalust. 
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele