AS Saarte Liinid sai Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist 451,2 miljonit krooni Kuivastu, Virtsu, Heltermaa ning Rohuküla sadama rekonstrueerimiseks.
Riigifirmal endal tuleb sama projekti raames välja käia 28,8 miljonit krooni, vahendasid ERRi teleuudised.
Sügiseks valmib Saaremaa Laevakompanii esimene uus parvlaev, mis hakkab kurseerima Rohuküla-Heltermaa liinil. Uue laeva vastuvõtuks pikendatakse kaisid, ehitatakse uued kaldarambid, muutub sadamate liikluskorraldus ning valmib Rohuküla uus sadamahoone.
"Peaasjalikult on vaja selle uue laeva jaoks ehitada uus kaldaramp Heltermaal," ütles Saarte Liinide Rohuküla ja Heltermaa sadama direktor Riho Sõrmus. "Rohuküla sadamas toimuvad väga põhjalikud muudatused, et ehitame ümber peaaegu kõik kaid," lisas maanteameti eksjuht.
Saarte Liinidele kuulub kokku 15 sadamat, osa neist on juba uues kuues, suurimaks projektiks on aga ligi pool miljardit maksev Väinamere sadamate ümberehitus. "Mitte iialgi poleks ei Eesti riik ega Saarte Liinid ise panna sadamate ehitusse nii palju raha ja Euroopa Liidust on Saarte Liinidel kasu ning me anname endale aru, et lähiaastatel teist nii suurt rahasüsti Saarte Liinide sadamatesse enam ei tule," ütles Saarte Liinide juhatuse esimees Ants Tammleht. "Selle raha eest me peame sadamad tegema nii, et ka kümne aasta pärast oleks kõik korras," lisas ta.
Kuivastu ja Virtsu sadama ümberehitus peab lõppema aasta pärast, mil valmib laevakompanii teine uus parvlaev.
2007-2013. a transpordi investeeringute kava kohaselt eraldatakse AS Saarte Liinid sadamate rekonstrueerimiseks Euroopa Liidu Struktuurfondide toetust kokku 503,05 mln krooni, seisab Saarte liinide kodulehel.
Ühtekuuluvusfond rahastab:
* Kuivastu, Virtsu, Heltermaa ja Rohuküla sadamate rekonstrueerimine perioodil 01.04.2008 – 28/02/2011 eeldatava projekti kogumaksumusega 480 mln krooni, sellest maksimaalne toetus 451,2 mln krooni.
Regionaalarengu fond rahastab:
· Piirissaare – Laaksaare sadamate rekonstrueerimine perioodil 01/06/2008 – 31/01/2010 eeldatava projekti kogumaksumusega 33 mln krooni, sellest maksimaalne toetus 28,05 mln krooni.
· Munalaid-Manilaid ja Kihnu sadamate rekonstrueerimine perioodil l pa 2010 – ll pa 2011 eeldatava projekti kogumaksumusega 28 mln krooni, sellest maksimaalne toetus 23,8 mln krooni.
Projekti eesmärgiks on turvalise sadamainfrastruktuuri rajamine ühendusteedele Lääne-Eesti suuremate saartega. Projekti elluviimine koos uute parvlaevade kasutusevõtuga suurendab oluliselt sadamate läbilaskevõimet, muudab sadamad turvalisemaks ja keskkonnasõbralikumaks ning tagab ohutuma meresõidu piirkonnas.
Projekti eesmärgiks on turvalise sadamainfrastruktuuri rajamine ühendusteedele Lääne-Eesti suuremate saartega. Projekti elluviimine koos uute parvlaevade kasutusevõtuga suurendab oluliselt sadamate läbilaskevõimet, muudab sadamad turvalisemaks ja keskkonnasõbralikumaks ning tagab ohutuma meresõidu piirkonnas.
Kuivastu sadamas rekonstrueeritakse 2 kaid, laiendatakse parvlaevade ooteala, ehitatakse väikelaevade sadam ja rekonstrueeritakse navigatsioonisüsteem.
Virtsu sadamasse ehitatakse uus kai, rekonstrueeritakse sadamaterminal ja üks kai, laiendatakse laevade ooteala ja rekonstrueeritakse navigatsioonisüsteem.
Heltermaa sadamas tehakse korda 4 kaid, süvendatakse akvatooriumi, laiendatakse parvlaevade ooteala, ehitatakse väikelaevade sadam ja rekonstrueeritakse navigatsioonisüsteem.
Rohuküla sadamas värskendatakse 2 kaid, süvendatakse akvatooriumi, laiendatakse parvlaevade ooteala, ehitatakse uus terminal ja rekonstrueeritakse navigatsioonisüsteem.
Projekt on jaotatud nelja sadama vahel. Kokku on projektis ette nähtud üle 20 erineva töö erinevates regioonides paiknevates sadamatest. See tingib tööde tegija selgitamiseks vähemalt 17 riigihanke korraldamist. Tööde teostajate ning ehituste alguse- ja lõpptähtaegade kohta saab infot EL poolt toetatud projektide uudiste lingist.
Juba on selgunud ka mõned hangete võitjad, kes mainitud töid teostavad. Kuivastu sadama kaid nr. 3 hakkab rekonstrueerima AS Kuressaare Ehitus. Virtsu ja Kuivastu sadamate parvlaeva ooteala laiendamisega hakkab tegelema Facio Ehituse AS. Rohukülas teeb sama tööd Talter ja Heltermaal ASPI ja AS Nordecon. Rohuküla sadamasse ehitavad uue terminali Insenerehituse AS ja AS Koger & Partnerid. Heltermaa ja Rohuküla sadama akvatooriumi süvendab Victoria Shipping. Konsortsium, mille juhtiv partner on OÜ Sherman ja kuhu kuuluvad veel AS Rand ja Tuulberg ning Veralux Ehitus OÜ rekonstrueerivad 4 kaid Heltermaa ja ühe kai Kuivastu sadamas.
Seotud lood
Tõenäoliselt mitte kunagi Saarte Liinid enam nii suurt toetust ei saa, möönis Saarte Liinide juhatuse esimees Ants Tammleht.
Täna kl 10.30 pandi pidulikult nurgakivi Rohuküla uuele sadamahoonele.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.