Sillamäe sadama juht Tiit Vähi tunnetab, et midagi on suhetes Venemaaga üle pika aja muutumas. "Eelmine nädal olin ma siin mitmetel kohtumistel ja ma tundsin ka Eesti-Vene suhetes kevadehõngu," sõnas Vähi ERR uudistele.
"Võib-olla kriis on just see, mis annab meile selles sektoris täiesti uued võimalused. Kui ikkagi energiakandjate ja masskaupade hinnad on täna seal, kus nad on, siis tegelikult on väga oluline vaadata transpordi osakaalu kogu kauba tarnimisel lõpptarbijani. Sellisel juhul tuleb lihtsalt lugeda igat senti," rääkis Tallinna sadama peadirektor Ain Kaljurand.
Suhete paranemisele viitas eile ka Soome Transpordiministeeriumi kantsler Juhani Tervalani, kes kommenteeris Soome sadamate transiidimahtude vähenemist ja Tallinna mahtude kasvu, et Pronkssõduri mõjud on Eesti ja Vene suhetest kadunud.
Kotka ja Hamina sadamate transiitliiklus vähenes Kauppalehti andmeil jaanuarist-märtsini - Kotkas 42 ja Haminas 49%.
Seotud lood
Aasta alguses lõppesid naftasaaduste hoidmiseks ja ümberlaadimiseks mõeldud mahutite ehitamine terminalis Vopak E.O.S. Nüüd hakkab uusi mahuteid ehitama ka Eurodek.
Eelmisel nädalal toimus iga-aastane transpordi- ja logistikanäitus ning konverents TransRussija. Sillamäe sadama turundusdirektor Andrei Birov jäi sündmusega rahule.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.