Saksa Auto juhataja Toomas Kuusk hindas Amservi kampaaniat heaks tehinguks - saab kampaania toel autod müüdud, need soodsalt tagasi osta ning neid uuesti müües kasumit teenida.
"Loodetavasti klient ikka loeb tingimusi, ega autosid osteta tagasi turuväärtuse järgi," selgitas Kuusk.
Näiteks arvutatakse alla 400 000 krooni maksva sõiduki tagasiostuhinnaks ostuhinnast lahutatud amortisatsioon (esimesed kolm kuud 5% ja edasi 4% kuus) ehk näiteks aasta kasutuses olnud auto puhul saab ostuhinnast tagasi 49%. Üle 400 000 maksev sõiduk kaotab aastaga aga 60% hinnast, amortisatsioon arvestatakse 9% esimesel kolmel ja 3,5% järgmistel kuudel müügilepingu sõlmimise päevast.
"Kui me saaks osta aastavanuseid autosid poole hinnaga, siis ostaks kohe hulgim," kommenteeris Kuusk. "Ka Toyota on aasta hiljem hinnast enam väärt kui pool."
Seotud lood
Amserv Grupp alustab tänasest pilootprojektiga - auto ostetakse tagasi inimestelt, keda järgmise kahe aasta jooksul tabab koondamine.
Amserv Grupi ASi turundusdirektor Tuuli Kruusimägi selgitas, et amortisatsiooni arvestatakse ainult autode puhul, mis on koheselt välja ostetud ega ole liisingus. Selliseid on viiendik müüduist.
Autofirmad teevad praegu kõik, et seisev laoseis ratastele saada, kommenteeris ASi Info-Auto turundusjuht Tiit Lillipuu Amservi lubadust osta koondatutelt autod tagasi.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.