Äripäeva Infopanga äsja ilmunud bussiettevõtete aastaraport reastas paljude muude majandusnäitajate kõrval ka 2021. aasta majandustulemuste põhjal tekkinud aruandeaasta kahjumid. Teadagi, läinud aasta oli raske kõikidele bussifirmadele, täiesti omaette nähtus on aga Tallinna Linnatransport (TLT), kes edestab teisel kohal oleva Lux Expressi kahjumit koguni neljakordselt.
- Tallinna Linnatransport AS juht Deniss Boroditš peab eelmist majandusaastat vaatamata 3,3 miljoni euro suurusel kahjumile üle ootuste edukaks. Foto: Andras Kralla
AS Tallinna Linnatransport (TLT) on reisijateveo maastikul täiesti omaette nähtus. Käibelt ja töötajate arvult edestab ta Eesti suurimat erakapitalil olevat bussifirmat GoBus enam kui kolmekordselt, kasumis oldi viimati aga 2018. aastal. Samas on tõsiasi see, et tegemist ei olegi niivõrd kasumi teenimisele, kuivõrd avalikku teenuse pakkumisele keskendunud ettevõttega, kes on viimastel aastatel teinud väga suuri investeeringuid uutesse transpordivahenditesse.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
"Eesti bussitranspordi hetkeseisu iseloomustades võib öelda, et meil on justkui polaartalv, ehk kogu aeg sajab lund, vahel hetkeks tuleb sula, aga jalad on märjad ja varbad külmetavad kogu aeg," kirjutab Eesti Autoettevõtete Liidu juhatuse liige, AS Hansabuss juhatuse esimees Indrek Halliste.
Kütusemüüjad Alexela ning Infortarile kuuluv Eesti Gaas saavad veidra juriidilise iseärasuse tõttu kasseerida tanklas biometaani eest konkurendiga võrreldes pea kaks korda kõrgemat hinda. Magus tuluallikas võib jääda aga üürikeseks, sest transpordifirmad keelduvad varem tellitud uusi gaasiveokeid vastu võtmast ning bussifirmasid ähvardab pankrot. Varsti ei ole enam kedagi, kellele gaasi müüa.
Maagaasi hinnatõusuga kaasneb bussiettevõtetele igakuiselt 7 miljonit eurot lisakulu, kuid riik ei taha ega ei soovi seda kulu kanda. Probleemi eest lihtsalt põgenetakse ning loodetakse, et küll see kuidagi iseenesest laheneb. "Sel moel jätkates on kohalik bussiliiklus sügiseks pankrotis," ütles Mootor Grupi omanik Hugo Osula kütuseturu aastakonverentsi aruteluringis.
Kooliaasta algusega seoses tuletab AS Tallinna Linnatransport meelde liiklusohutuse põhitõed ja kutsub koolilapsi kasutama Tallinnas sõitvaid koolibusse.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.