• 10.06.24, 10:46

Lähemal, kui võis arvata. Eesti vetes majandab Venemaa varilaevastik

Läänemere siledas vees seisab ankrus naftatanker Oneiroi. Hiljuti vedas ta Vene naftat Primorskist Indiasse, seejärel tiirles Araabia Ühendemiraatide, Sri Lanka ja Egiptuse vahel. Nüüd seisab ta teiste tankerite seas Eesti ranniku lähedal, oodates järjekorras, et siseneda jälle Venemaa sadamasse.
Isetekkeline ankruala asub umbes 15 kilomeetri kaugusel Pärispea poolsaarest. Need on Eesti majandus-, mitte territoriaalveed. See tähendab, et riik ei võta ankurdamise eest raha ning riigil ei ole õigust nõuda laevadelt piirkonnast lahkumist. Mõiste „majanduslik“ tähendab seda, et riigil on sellises vööndis õigus vaid teatud majandustegevuseks, näiteks kalapüügiks või tuuleparkide ehitamiseks. Kuid ka Eesti vetes käib Vene varilaevastik.
On tõenäoline, et Oneiroi, mis vahetas kahe aasta jooksul kaks korda nime, lippu, operaatorit ja omanikku, on üks Venemaa varilaevastikku kuuluvatest laevadest. Varilaevastikuks kutsutakse vanu tankereid, mida Venemaa on ostnud läbipaistmatute ettevõtete kaudu, et pääseda Lääne sanktsioonidest. Arvatakse, et selliseid laevu on maailmas mitusada.

Seotud lood

Uudised
  • 28.05.24, 08:37
Väikelaevandus buumib: laevu juba 10 korda rohkem kui kaikohti
Transpordiameti andmetel on Eestis registreeritud ca 35 000 väikelaeva, samuti näitab rekordilist kasvutrendi väikelaeva juhilubade väljastamiste arv. Meie 243 sadamas on väikelaevadele kaikohti umbes 3500. Suurem liiklus vees, kaikohtade nappus ja meie madalad veekogud toovad kaasa kahjusid, millega sageli ei arvestata.
Uudised
  • 09.05.24, 14:34
Vene tumelaevastik aina kasvab, selle likvideerimine tooks aga kaasa šoki naftaturgudel
Venemaa nafta transportimine läbi Euroopa on sattunud viimastel nädalatel üha suurema tähelepanu alla, kuna EL plaanib koos uute sanktsioonidega võtta vastu ka karmimaid meetmeid Venemaaga seotud tumelaevastiku tegevuse vastu. See võib kaasa tuua aga šoki naftaturgudel, hoiatas BRS Shipbrokers oma aruandes.
Uudised
  • 08.05.24, 11:40
Rohepesu otseimas mõttes: laevandussektor teenib raske kütteõli pesureid kasutades miljardeid
Rootsi Chalmersi Tehnikaülikool värske uuring näitas, et laevandusettevõtete investeeringud palju kõneainet pakkunud tehnoloogiasse, kus raske kütteõli heitgaase pestakse eraldi puhastusseadmetega, on enamiku laevade puhul juba tagasi teenitud ja laevandusfirmad teenivad puhastusseadmete heitvett merre lastes ja loodust reostades miljardeid eurosid.
Arvamused
  • 25.04.24, 11:11
Baltimore sillavaring toob kaasa miljarditesse ulatuva kahju: kes selle hüvitab?
Baltimore'i maanteesilla varing toob kaasa tõenäoliselt kahju, mis ulatub miljarditesse dollaritesse. Kes, kui palju ja kellele kogu selles puntras võlgneb, paneb aga tõenäoliselt paika iidne Kreeka mereseadus, kirjutab Flameko Forwardingi müügijuht Kalev Kirt.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele