Suurprojektid annavad uue hoo Tallinna Sadama kasvule
Investorite seas dividendiaktsiana populaarne Tallinna Sadam lõikab kasu mitmest suuremahulisest projektist, mis tõotavad kasvatada ettevõtte ärimahtu ning täita aktsionäride kukrud kopsakama tootlusega.
Tallinna Sadama finantsjuht Andrus Ait. Foto: Simo Sepp
Koroonakriisi ja Ukrainas toimuva sõja tulemusel kahanenud kauba- ning reisijatemaht on hakanud taastuma, sõnab Tallinna Sadama finantsjuht Andrus Ait saates “Portfelli kasvuplaanid”, tõdedes siiski, et koroona-eelse tasemeni on veel minna. Ait toob välja, et see taastumise trend tähendab Tallinna Sadamale mahu kasvu ka tulevikus.
Firmade ostu ja müügi nõustamise ettevõtte Prudentia ning Nasdaq Tallinna poolt koostatud värske TOP101 Eesti väärtuslikemate ettevõtete edetabelis on 10 seotud transpordi, transiidi või logistikaga. Kõige väärtuslikumaks ettevõtteks selles sektoris on endiselt Tallink Grupp, mille väärtus on aga võrreldes eelmise aastaga 82 miljoni võrra langenud.
„Arvestades tõsiasja, et Ida-Lääne transiit on idanaabri tegevuse tõttu läbi ja ka Põhja-Lõuna transiiti enne Rail Baltica valmimist veel ei ole, siis tänase seisuga elame kõige negatiivsemas stsenaariumis neljast, mille 10 aastat tagasi koostasime, ehk logistilises tupikus,“ nentis DB Schenkeri Põhja- ja Ida-Euroopa ärijuht Janeks Saareoks.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.