Eesti riik on nagu väravavaht, kes tõrjub kõik ideed ja ettepanekud, kuidas ligi 60 000 inimesele tööd andva veondus- ja laondussektori konkurentsivõimet vabalangusest päästa, tõdesid ELEA juht Herkki Kitsing ja Autoettevõtete Liidu tegevjuht Kersten Kattai saates "Logistikauudised eetris".
- Kersten Kattai ja Herkki Kitsing "Logistikauudised eetris" raadiosaate salvestusel. Foto: Tõnu Tramm
Kersten Kattai sõnul on „väravavahi mängimine“ muutunud Eesti poliitikas tavapäraseks taktikaks. „Selle asemel, et ettevõtjatega koos mõelda, kuidas üht või teist probleemi lahendada nii, et see oleks kasulik kõigile, otsitakse põhjuseid miks seda või teist teha ei saa ja kõik head ideed uputatakse lõpuks bürokraatiarägastikku."
„Sõna „väravavaht“ on poliitilises terminoloogias täiesti olemas ja täpselt seda see tähendabki,“ lisas Kattai, kes autoettevõtete liidu tegevjuhi ameti kõrvalt on ka Tallinna Ülikooli Ühiskonnateaduste instituudi avaliku halduse lektor.
ELEA juht Herkki Kitsing nentis, et põhjuseid, miks maanteetranspordisektori, kui strateegiliselt elutähtsa valdkonna elujõulisus Eestis aina langeb on mitmeid ja alati ei saa kõiges otseselt Eesti riiki süüdistada.
„Kui meie erivedusid tegevate transpordifirmade käive on kukkunud 50% tänu sellele, et Rootsi majandusel läheb kehvasti ja Eestist enam puitmaju nii palju ei osteta, on selles arusaadavalt süüdi pigem Rootsi majandus, kui Eesti riik. Kuid sellises olukorras tuleks meil mõelda, kuidas meie ettevõtted selles raskes olukorras ellu jääks, mitte neid lõplikult surnuks maksustada,“ lausus Kitsing, viidates aasta algusest hüppeliselt tõusnud teekasutustasule ja maikuus tõusvale diislikütuse aktsiisile.
Lisaks tõstatati saates küsimused, miks Eesti ei ole endiselt lubanud erinevalt naaberriikidest teedele pikemaid autoronge, miks meil ei soosita keskkonnasõbralike kütuste kasutamist, miks vaadatakse välismaa vedajate seaduserikkumistele sageli läbi sõrmede jne.
Lühidalt, läbi võeti suur osa neist teemadest, mida hakatakse põhjalikumalt arutama
25. jaanuaril toimuval
autovedajate aastakonverentsil, kus ettevõtjate küsimustele tulevad vastama nii riigiametnikud kui poliitiliste erakondade esindajad.
„Logistikauudised eetris“ saatejuht on logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm, saate toob kuulajateni Digimeerik.ee
Veondussektori konkurentsivõime on vabalanguses, riik tõrjub kõik ettepanekud
Seotud lood
See kuidas koheldakse Eesti autovedajaid välismaal ja kuidas Eestis koheldakse välismaa vedajaid, on nagu öö ja päev. Ühest küljest on põhjuseks meie napp politseiressurss, kuid veelgi enam tõsiasi, et meil puuduvad paljude rikkumiste puhul võrdse kohtlemise eelduseks olevad seaduslikud hoovad, nenditi sel nädala toimunud autovedajate aastakonverentsi programmi eelarutelul.
Marsruudid muutuvad, tarneajad pikenevad ja hinnad kerkivad – Narva vastas oleva Ivangorodi piiripunkti sulgemine teeb Eesti veofirmade elu raskemaks, kirjutab Äripäeva venekeelne sõsarväljaanne Delovõje Vedomosti.
Logistikasektori esindajad on üle 20 aasta pakkunud mujal riikides kasutusel olevat lahendust, mis vaid liiklusseaduse muutmise abil muudaks kogu transpordisektori korraga keskkonnasäästlikumaks, efektiivsemaks, konkurentsivõimelisemaks ning vähendaks samal ajal teede lagunemist. Paraku on sektori sõnumid läinud kurtidele kõrvadele.
12. Autovedajate Aastakonverents leiab aset 25. jaanuaril ja seekordne fookus on küsimustel, mis seotud maanteevedude sektori jätkusuutlikkusega. Mida teha, et sektori konkurentsivõime säiliks ja kuidas teha rohepööret nii, et ise ellu jääks? Päeva võtab kokku aruteluring sektori katusorganisatsioonide ning poliitikute vahel, kus suud lõplikult puhtaks räägitakse.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.