• 07.06.21, 16:21

Risto Sülluste: Eesti puhtama transpordi plaan B

Tallinna liiklus. Pilt on illustreeriv.
  • Tallinna liiklus. Pilt on illustreeriv. Foto: Raul Mee
Eestit ootab ees 450 000 auto probleem või hoopis lahendus alternatiivkütuste maailmast, kirjutab Neste Eesti turundusjuht Risto Sülluste.
Arenguseire Keskuse raport ennustab, et aastaks 2040 moodustavad elektrisõidukid poole Eesti autopargist. Teine pool ehk praeguse Eesti autostumise taseme juures 450 000 autot jätkab sõitmist sisepõlemismootoriga. Seega läheb vaja plaani A ehk liikluse elektrifitseerimise kõrvale ka plaani B. Seda eriti juhul, kui järgneva 10 või 20 aasta perspektiivis elektriautode hinna odavnemist, sõiduulatuse pikenemist ja laadimisjaamade taristu arenemist mingil põhjusel ei toimu.
Sisepõlemismootoritest loobumine peaks raporti „Liikuvuse tulevik. Arengusuundumused aastani 2035“ tutvustajate sõnul toimuma neid järkjärguliselt maha kandes. See aga ei ole keskkonnahoidlik strateegia ja tekitab küsimuse: kus need mahakantud sõidukid ladustatakse? Või kuidas korraldatakse nende ümbertöötlemine ja taaskasutus? Liiatigi raskeveokite ja rasketehnika puhul toimub see üleminek eeldatavasti veelgi aeglasemalt, kuid just nemad on liikluses enim saastavad.
Loe pikemalt Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele