Sel nädalal tegi Tallinnast esimese lennu odavlennufirma üks suunanäitajatest - Ryanair. Lisaks tulevastele sihtkohtadele ja turismivoogudele satub lennufirma tihti tähelepanu alla kasina teenuse tõttu.
Kui mind ei huvita kuld ja kard maitsetu eine ja pardaajakirjade näol, ei pea ma neid teistele ostma. Et reisijad lendavad pärapõrgus asuvatest lennujaamadest, et lennukis ei saa tuhandete kroonide eest (pileti sees) tervislikku einet ning kotidki tuleb kohati endal peale tassida, on näiteks etteheited. Tõsi, madala hinna eest luksust ei saa. Ja et madala hinnaga kaasnevad kitsendused ja võimalikud hilised lisaeurode luhvtitamised ning võimalikud ebameeldivused, millega piletit ostes klient nõustub, on ka argipäev.
Ent teisalt näitab Ryanair, kuidas kehval ajal edukas olla. Nimelt annab lennufirma kliendile võimaluse maksta ainult selle eest, mida klient tarbib - odavuse ihkaja saab askeetliku veoteenuse, luksuseihaldaja kas maksab rohkem või enamasti lendab hoopis vähem soodsamat piletit pakkuvaga. Tundub igati mõistlik - kui mind ei huvita kuld ja kard maitsetu eine ja pardaajalehtede näol, siis ma neid teistele ostma ei pea. Enda piletit seejuures kallimaks paisutades. Samas maksame iga päev kinni teiste harjumusi - edevad pakendid-kilekotid, ajakirjad-ajalehed juuksuri laual või tarbetud ruutmeetrid kodupoes kajastuvad asjade hinnas.
See ei ole mudel vaid (odav)lennunduse tarvis, kuigi ka teised, nn traditsioonilised lennufirmad sellest kinni on hakanud. Kasinad aastad panid raha lugema. Milleks maksta (rohkem) ei olnud vaid filosoofiline küsimus ja sellega puutusid kokku nii meedia-, toidu- ja joogi-, tarbekauba-, teenindus- ja teiste sektorite esindajad. Muide, Ryanair jõudis keerulisel 2009.-2010. majandusaastal tagasi kasumisse.
Seotud lood
Iiri odavlennufirma Ryanairi kodulehel piletibroneeringu vormis pakub ettevõte sihtkohaks Tallinn (Latvia).
Iirimaa odavlennufirma Ryanair avas täna esimese lennuliini Tallinna, hakates siit lendama kokku kaheksasse sihtkohta.
Tallinna lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov usub, et Ryanair võib Eesti lennundusturul osutuda võimsaks tegijaks, kuid selleks peavad inimesed ettevõtte koos karmide reeglitega omaks võtma.
Eile toimunud ümarlaual "Aken maailma - Eesti lennunduse võimalused ja tulevik" prognoosis Talinna Lennujaama turundusjuht Erik Sakkov Ryanairile järgmiseks aastaks Tallinna lennujaamas reisijatemahult teist kohta.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.