Kliimaministeerium: meremeeste tööseadusandlus on ajale jalgu jäänud
Kliimaministeerium veab kompromissiläbirääkimisi tähtajaliste töölepingute, töö- ja puhkeaja ning ka ületöötundide regulatsiooni üle ning tõdeb, et merenduse tööseadusandlus tuleb ühtlustada rahvusvaheliste standardite ja praktikatega.
Kliimaministeeriumi merendusosakonna juhataja Jaak Viilipus. Foto: SA Eesti Meremuuseum
Kliimaministeeriumi ja Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi esindajad kohtusid Eesti Laevaomanike Liidu ning Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühinguga. Üheskoos kaalutakse merenduse tööseadusandluse ühtlustamist rahvusvaheliste standardite ja praktikatega, et toetada Eesti laevandussektori konkurentsivõimet ja luua eeldused uute töökohtade tekkimiseks ning olemasolevate säilitamiseks.
Riigilaevastiku täiemahulise töö käivitamisest möödus äsja esimene aasta. Asutuse peadirektor Andres Laasma tõdeb pikemas intervjuus, et ehkki teekonnale asudes oli selle õnnestumises kahtlejaid mitmeid, suudeti paratamatult kaasnenud kasvuraskused edukalt seljatada. Kuid tõsisemad väljakutsed ootavad veel ees.
Tallink tähistab mais oma 35. sünnipäeva ja sel puhul rääkis Eesti lipulaeva laevateeninduse juht ja peakapten Tarvi-Carlos Tuulik Äripäeva raadio saates „Ettevõtte juubel“, milliseid rohetehnoloogiaid katsetatakse, et jalajälge vähendada.
Pariisi vastastikuse mõistmise memorandumi komitee (Paris MoU Committee) kiitis oma 57. koosolekul heaks 2023. aasta inspektsioonide tulemused ja kinnitas uue lipuriikide tulemusnimekirja (perfomance list) - Eesti asub jätkuvalt valges nimekirjas.
Eesti võiks kujuneda laevade ümberehituskeskuseks, mis annab sadadele tööd ja toob riigikassasse sadu miljoneid. Võimalusi on veelgi, kirjutab kliimaministeeriumi merenduse ja veekeskkonna asekantsler Kaupo Läänerand
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.