Sotsiaaldemokraatliku Erakonna esimees Lauri Läänemets ütles nädalavahetusel toimunud erakonna volikogu seminaril, et plaanitav mootorsõidukimaks võiks võtta arvesse ka regioonide eripära ning rõhutas vajadust vaadata mootorsõidukimaksu ja ühistranspordi liikuvusreformi koos.

- Lauri Läänemets ütles nädalavahetusel toimunud erakonna volikogu seminaril, et plaanitav mootorsõidukimaks võiks võtta arvesse ka regioonide eripära. Foto: Liis Treimann
„Reformierakonna väljapakutud ühetaolise automaksu disainimisel vaja teha veel tööd, et regionaalne mõõde oleks selgelt suurem ja see arvestaks erisustega. Automaks on toetav komponent suures liikuvusreformis, kus uuel tasemel ühistransport vähendab elukeskkonna huvides linnas sõitvate autode arvu. Ilma liikuvusreformita, mille põhimõtted saavad paika uue aasta alguseks, oleks automaksu ainukeseks selgeks mõjuks riigikassa täitmine Reformierakonna maksuküüru kaotamise tasandamiseks,“ tõdes ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Taristuehituse Liidu tegevjuhi Tarmo Trei sõnul peab automaksu kehtestamisel sellest saadav kasu olema nähtav ka teede kasutajatele, mis tähendab, et vähemalt osa uue maksu laekumistest tuleb investeerida teedevõrgu arendamisse.
Rahandusministeerium saatis kooskõlastusringile seaduseelnõu väljatöötamiskavatsuse, mille alusel kehtestatakse mootorsõidukimaks suurele osale Eesti sõidukitest.
Fabia eest maksad nagu Taycani eest. Või palju rohkemgi
Rahandusministeerium pole otsustanud, kas automaksu suurus võiks sõltuda lisaks muule sellest, kui koguka neljarattalisega sõidetakse, küll on selge, et vanemate autodega sõitjatele tehakse soodustus ning regionaalseid erisusi ei looda.
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.