Rootsi autonoomsete veokite tootja Einride plaanib palgata tööle esimese autonoomse veoki operaatori, kes alustaks nende kaugjuhtimist. Töötaja peab läbima 9-kuulise katseaja.
Schenker testis kaugjuhtivat veokit juba 2018. aasta lõpus.
Foto: Einride
Einride plaanib palgata oma Rootsi peakorterisse veokioperaatori, kelle ülesandeks on nii autonoomsete sõidukite liikumise järelevalve kui ka vajadusel tehniline järelevalve. Selles rollis näeb ettevõte ilmselgelt just kogenud veokijuhti, kes soovib saada esimeseks kaugjuhitava veoki juhiks.
Baltcapile kuuluv Nordic Ninja VC osales A-seeria investeeringutes Rootsi ettevõttesse Einride, mis kaasas isejuhtivate veokite arendamiseks ühtekokku 25 miljonit eurot.
Saksamaal A9 kiirteel Müncheni ja Nürnbergi vahel hakkavad tegema kolm reisi päevas Schenkeri mehitamata MAN veokid ning Lidl plaanib hakata Rootsis kasutama mehitamata elektriveokit T-pod.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.