Et vastata Eesti tarbijate ootustele ja nõudmistele hakkab Circle K müüma aastaringselt mootoribensiine, mis ei sisalda enam etanooli. Seadusest tuleneva taastuvenergia kohustuse täidab Circle K parafiinse diislikütuse (HVO) osakaaluga diislikütuses ja Circle K teenindusjaamades olevate elektriautode avalike kiirlaadijate rohelise elektriga.

- Circle K Eesti AS peadirektor ja juhatuse liige Kai Realo.
- Foto: Andras Kralla
„Nii Maksu- ja Tolliameti avaldatud statistika kui ka Circle K praktika näitab, et ligi 50% mootoribensiini klientidest kasutavad hetkel mootoribensiini 98, kuna see ei sisalda etanooli. Me ei pea õigeks, et tarbijad, kes eelistavad etanoolita kütust, on olnud sunnitud kasutama kõrgema oktaanarvuga bensiini 98, kuigi nende sõidukile on soovituslik mootoribensiin 95, mis on ühtlasi tarbijale ka soodsam,“ selgitas Circle K Eesti AS peadirektor ja juhatuse liige Kai Realo.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Praeguste kütusejaamade tulevik muutub lähitulevikus kardinaalselt ning võtmesõnaks näib olevat oma kindel turunišš. Kes keskendub biogaasile, kes biodiislile, Circle K on võtnud suuna elektriautode laadimisele.
„Ainuüksi Tartus tekitatud haljastusjäätmetest on võimalik toota bioetanooli sellises koguses, mis asendaks umbes 60% praegu siinses ühistranspordis kasutatavast diislikütusest,“ nentis Portugali päritolu teadlane Lisandra Marina Da Rocha Meneses, kes uurib Eestis siinseid biokütuste tootmise võimalusi.
Euroopa Komisjon esitles 29. detsembril oma säästva ja aruka liikuvuse strateegiat koos 82 algatusest koosneva tegevuskavaga, mis suunavad liikmesriikide tööd järgmiseks neljaks aastaks. Üheks eesmärgiks on aastaks 2030 tuua meie teedele 30 miljonit saastevaba sõidukit, nende seas vähemalt 80 000 raskeveokit.
Ainus Eestis müüdav taaskasutatud toorainest valminud diislikütus Neste MY on tänasest veelgi soodsam: võrreldes turuletulekuga on selle hind langenud poole euro võrra: 1,99 eurolt 1,499 eurole.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.