Eesti Raudtee ülesõite ja ülekäike hakkab moderniseerima Hispaania ettevõte Ingeniería y Control Ferroviario, teatas raudteefirma, kes sõlmis kahe ettevõtte vahel 11 miljoni eurose mahuga lepingu.
- Tondi ülesõit Tallinnas. Foto: Andres Haabu
Töödega alustatakse veel sel aastal ning planeeritakse lõpetada nelja-viie aasta jooksul.
„Lepingu mahtu kuulub Eesti Raudtee taristu 103 ülesõidu ja 9 ülekäigu automaatikalahenduse väljatöötamine. Lisame tööde käigus oma taristu ülesõitudele tõkkepuid, jalakäijatele foore ning helisignalisatsiooni sinna, kus vajalik,“ märkis Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee pressitate vahendusel.
Ülekäikude puhul alustatakse automaatikalahenduse väljatöötamist Kitsekülast ja Veerennist. Ülejäänud ülekäigud, mis saavad lisaohutustehnikat nii fooride kui ka helisignalisatsiooni näol, asuvad Kehras, Aegviidus, Jõhvis ja Raasikul.
Hispaania ettevõtte ülesanne on lepingu järgi projekteerida, tarnida ja paigaldada ning teha kõik tööd, mille tulemuseks on kasutusloaga varustatud ülesõidu või ülekäigu automaatikasüsteem. Lisaks kuulub hanke mahtu ülesõitude ja ülekäikude monitooringusüsteemi ning elektrivarustuse väljaehitamine raudtee võrgus.
Eesti Raudtee tänasest 150 ülesõidust on tõkkepuudega varustatud 36, 2024. aastaks ei jää ettevõtte taristul ühtegi reguleerimata ega tõkkepuudeta raudteeülesõidukohta sageda reisirongiliiklusega raudteelõikudel.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.