• 26.11.19, 16:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riigikohus jättis Tallinna gaasibussihanke võidu Solarisele

Riigikohus otsustas täna jätta menetlusse võtmata Scania Eesti AS-i kassatsioonkaebuse gaasibussihanke vaidlustamise osas, mis tähendab, et Tallinna Linnatranspordi AS-i riigihanke võitis Solaris Bus & Coach. Vastavalt riigihankele ostab Tallinna Linnatransport 100 uut surugaasil töötavat linnaliinibussi võimalusega soetada veel lisaks 100 bussi.
Solaris Urbino CNG bussid on kasutusel juba mitmes Euroopa suurlinnas.
  • Solaris Urbino CNG bussid on kasutusel juba mitmes Euroopa suurlinnas. Foto: Solaris
Esimeste uute gaasibusside täpne Tallinnasse jõudmise aeg selgub lepingu sõlmimise järel, kuid eeldatavalt sõidavad esimesed kaasaegsed gaasibussid Tallinnas juba 2020 aasta sügisel, teatas TLT pressiteate vahendusel.
„Mul on hea meel, et bussihange on saanud lõpplahenduse ja ettevõtte uus suund keskkonnasõbraliku ühistranspordi arendamisele hakkab linnaelanikele silmaganähtavat vormi võtma,“ ütles Tallinna Linnatranspordi nõukogu esimees Kalle Klandorf. „Uute mugavate ja keskkonnasäästlike busside saabumisest võidavad sõitjad ning tänu madalamatele kuludele ka ettevõte.“
Tallinna Linnatranspordi juhatuse esimehe Deniss Boroditši sõnul paraneb uute bussidega oluliselt ettevõtte efektiivsus. „Arvutuste järgi suudame esimese 100 bussi puhul kütuse- ja ülalpidamise kuludelt säästa ligi 1,5 miljonit eurot aastas. Samas on lähiaastatel plaan soetada kokku 350 kaasaegset gaasibussi ning asuda ette valmistama ka elektribusside kasutamist Tallinna ühistranspordis.“ Boroditši sõnul on eesmärk asendada aastaks 2025 kõik ettevõtte diiselbussid väiksema ökoloogilise jalajäljega gaasi- või elektribussidega.
Gaasibusside riigihankele esitas pakkumuse Solaris Bus & Coach hinnaga 26,96 miljonit eurot ja Scania Eesti 28,62 miljonit eurot. Scania Eesti pakkumus tunnistati riigihanke tingimustele mittevastavaks, sest pakkumus ei vastanud garantii perioodi ning tingimuste osas riigihanke alusdokumentidele.
Tallinna Linnatranspordi bussipargis on kokku 529 bussi, millega teenindatakse pealinnas 72 bussiliini. Koos trammi- ja trolliliinidega teenindab ettevõtte aastas rohkem kui 140 miljonit sõitjat.
Poola bussitootja Solaris kuulub alates eelmise aasta septembrist samasse gruppi Hispaania rööbassõidukite tootjaga CAF, mis võitis ka viimase Tallinna trammihanke. Sel suvel esitles Solaris ka oma esimest vesinikubussi Solaris Urbino 12 Hydrogen.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele