• 23.11.19, 13:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti aasta auto 2020 on Mazda3

Tehnikamaailma eestvedamisel 20. korda aset leidnud Eesti aasta auto konkursil sai Eesti autokirjanikelt enim punkte Mazda3. Viimati oli Mazda Eesti aasta auto konkursil tipus 17 aastat tagasi, kui esikoha pälvis Mazda6.
Uus Mazda3 on noppinud juba tiitleid ka teistelt aasta auto valimistelt.
  • Uus Mazda3 on noppinud juba tiitleid ka teistelt aasta auto valimistelt. Foto: Mazda
Mazda3 esikoht tuli tihedas võistluses Renault Clioga ja lõpuks jäid esimest kaht lahutama vaid 3 punkti. Kolmandale kohale käis punkt-punkti heitlus Kia XCeedi ja 3. seeria BMW vahel ning sellest duellist väljus ülinapilt võitjana Kia.
Eesti tänavu enimmüüdud auto Toyota RAV4 ei jäänud Kiast ja BMWst kuigi kaugele, edestades kindlalt ka VI kohaga ajalugu teinud Audi e-Troni – kunagi varem pole elektriauto Eesti aasta auto finaali jõudnud.
Aasta auto finalistid žüriiliikmete testisõidul.
  • Aasta auto finalistid žüriiliikmete testisõidul. Foto: Tõnu Tramm
Elektriauto viimaseks jäämist ei saa aasta auto žüriiliikme, Äripäeva toimetaja Tõnu Trammi sõnul võtta kuidagi traagiliselt, pigem vastupidi.
„See, et elektriauto finaali pääses, on juba iseenesest ajalooline sündmus. Audi e-Tron on auto, mis juba pärast esimesi sõidukilomeetreid ka kõige paadunumad elektriauto vastased oma arvamusi muutma sunnib. Paraku ei luba täna veel tema kõrge hind ja piiratud läbisõit esineda võrdsel tasemel tavaautodega. Aga see aeg ei ole kindlasti enam kaugel. Kui hinnad langevad ja läbisõidud kasvavad, hakkavad elektriautod aasta autode valimistel pretendeerima kõige kõrgematele kohtadele.“
Kahe aastakümne kestel oma teise Eesti aasta auto tiitlini jõudnud Mazda tõusis Peugeot, Volkswageni ja Renault´ kõrvale – neil neljal on läbi aegade kaks esikohta. Sellest seltskonnast edukamad on olnud vaid Škoda nelja ning Opel kolme esikohaga.
Eesti aasta auto valimine sai alguse 2001. aastal, mil esimese tiitli noppis tollasel Eesti autoturul ilma teinud Peugeot 206. Peagi lõppeval 2019. aastal kandis Eesti aasta auto tiitlit Kia Stinger.
Lõplik punktiseis
1. Mazda3 94
2. Renault Clio 91
3. Kia XCeed 63
4. BMW 3.seeria 62
5. Toyota RAV4 55
6. Audi e-Tron 31

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele