• 08.11.19, 10:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Operailil rekordiline kasum

Operaili 2019. aasta kolme kvartali kulumieelne ärikasum (EBITDA) oli rekordilised 13,2 miljonit eurot, eelmise aasta sama perioodi tulemust ületas ettevõte 11% võrra. Peamiseks edu allikaks on vagunite rendiäri, muret teeb ettevõttele aga arengut pärssiv raudteetaristu kasutustasu kasv.
Operailil rekordiline kasum
  • Foto: Raul Mee, fotograaf
Ärikasum kasvas ettevõttel 12% võrra, ulatudes 8,3 miljoni euroni ning puhaskasumiks kujunes 7,5 miljonit eurot, mida on 3% rohkem kui raporteeriti 12 kuud tagasi. Üheksa kuu kogukäive jäi eelmise aastaga võrreldes samale tasemele ning oli 55 miljonit eurot.
„On hea meel tõdeda, et jaksame veelgi kasvada ning meie kasumlikkus on jõudsalt paranenud. Hetkel on kaubavedu Eestis probleemne ning seetõttu näeb meie strateegia ette kasumlikku kasvu eksportturgudel,“ avaldas Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu. „Muret paneb tunda pidev raudteeinfrastruktuuri kasutustasu kasv. See on meie suurim kuluartikkel ning väga tihedas konkurentsis mõjub pikas perspektiivis kogu Eesti transiidile pärssivalt.“
Võimsalt kasvab Operaili vagunite rendiäri. Eelmise aastaga võrreldes suurenesid üheksa kuu renditulud pea poole võrra ning ulatusid 9,2 miljoni euroni. „Meie vagunipargis on üle 3500 vaguni, millest rohkem kui 2150 oleme andnud rendile,“ selgitas Toomsalu.
Toomsalu sõnul on pisikest langustrendi näidanud aga kaubaveomaht. 2019. aasta üheksa kuuga vedas Operail 9,9 miljonit tonni kaupu, mida on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1% võrra vähem. „Kiirelt kasvav vagunite renditurg kompenseerib meie jaoks kaubaveomahtude vähenemise, kuid loomulikult otsime aktiivselt lahendusi, kuidas rohkem kaupu raudteele tuua,“ sõnas Toomsalu.
„Selle aasta üheksa kuuga oleme oluliselt tõstnud turvalisust maanteedel ning suutnud ära hoida 5 800 veoki sõitu ja toonud seeläbi raudteele täiendavad 68 000 tonni kaupu. Lisaks töötame välja ka uuendusi, mis niigi maanteetranspordist oluliselt keskkonnasõbralikuma transpordiliigi veelgi säästvamaks ja efektiivsemaks muudavad, näiteks LNG-vedurite projekt.“
Operaili juht peab väga oluliseks raudteeohutust ning paneb inimestele südamele, et raudteed ületades tuleb alati veenduda, et rongi ei tule. „Viimasel ajal toimub kahjuks liiga palju õnnetusi, kus ühes osapooleks on rong. Raudteel valitsevaid ohte tuleb endale teadvustada ning enne raudteel liikumist veenduda, et seda tehakse õiges kohas ja ohutult,“ ütles Toomsalu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele