• 20.09.19, 12:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: elektrilised sõiduvahendid on ohuks jalakäijatele

Suvel läbi viidud ERGO kindlustusseltsi ja Läti uuringufirma SKDS poolt koostatud uuringust selgub, et kaks kolmandikku eestimaalastest peab elektriliste sõiduvahendite kasutamist ohuks jalakäijatele ja üldisele liiklusturvalisusele.
Jalakäijate vahel sõitvad elektritõukerattad on tekitanud mitmeid ohtlikke olukordi.
  • Jalakäijate vahel sõitvad elektritõukerattad on tekitanud mitmeid ohtlikke olukordi. Foto: Liis Treimann
Tänavu suvel jõudsid mujal maailmas juba varem kulutulena levinud elektrilised tõukerattad ka Tallinna ja Pärnu tänavatele. Mida rohkem tõukerattad ning tasakaaluliikurid levivad, seda rohkem tekitab küsimusi nende turvaline liiklusesse lülitamine.
„Kuigi elektrilised tõukerattad aitavad kaasa ummikute vähendamisele autoteedel, võivad nad ohtlikke olukordi tekitada juurde kõnniteedel. Jalakäijad on mures oma turvalisuse pärast, kuna elektrilised sõiduvahendid liiguvad kiiresti sõidutee ja kõnnitee vahel. Ka pargitud tõukerattad raskendavad kõnniteedel liikumist ja võivad jalakäijatele ette jääda,“ kirjeldas ERGO kahjukäsitlusvaldkonna juht Caterina Lepvalts.
Kui Eestis peab elektrilisi tõukerattaid ja tasakaaluliikureid jalakäijatele ja üldisele liiklusturvalisusele ohuks 67% uuringule vastanutest, siis Lätis oli vastav näitaja 73% ning Leedus koguni 85%.
„Nii politsei kui ka kindlustusseltside statistika elektriliste sõiduvahendite ohtlikkust siiski ei kinnita. Samas on tänasel päeval elektriline tõukeratas seaduse silmis jalakäija abivahend, mistõttu pole sellega teisele jalakäijale otsa sõites tegemist liiklusõnnetuse, vaid tavalise õnnetusega. Kuivõrd tihti pole ka kokkupõrke tulemusel sündivad kahjud materiaalselt kuigi suured, siis lahendatakse need kohapeal ning märget juhtunust kusagile ei jäägi,“ lisas Lepvalts.
Kui praegusel hetkel pole liiklusseaduses elektritõukeratastega liiklemist reguleeritud, siis tuleval aastal võivad tulla muutused, sest teema on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi laual. Lepvaltsi hinnangul võrdsustatakse elektritõukerattad üsna tõenäoliselt tasakaaluliikuritega, millega võib sõita nii jalgratta- kui ka kõnniteel. „Igal juhul tuleks liikluses lähtuda alati talupojamõistusest ning mistahes sõiduvahendiga jalakäijate vahele minnes tuleb arvestada, et teisi liiklejaid ohustada ei tohi,“ kinnitas kindlustusseltsi esindaja.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele