Alates 3. juunist võtab Maanteeamet kasutusele uued teooriaeksami küsimused. Kui varem võis olla ühel küsimusel mitu õiget vastust, siis nüüd on igal küsimusel ainult üks õige vastus.
Uued teooriaeksami küsimused käsitlevad endiselt liiklusohutuse, liiklusreeglite, liikluspsühholoogia ja tehnoseisundi teemasid. Näiteks liiklusohutust puudutavates küsimustes tuleb analüüsida erinevaid liiklussituatsioone.
„Eksam ei lähe ühe vastusevariandi tõttu lihtsamaks. Küsimustele vastamisel tuleb lugeda hoolikalt küsimust ja vastata sellele, mida on konkreetselt küsitud,“ selgitas eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa.
Tihti on sõidueksami mittesooritamise põhjuseks juhikandidaadi nõrk teoreetiline ettevalmistus ja õpitud teooria rakendamine liikluses. Liiklemine eeldab tugevaid teoreetilisi teadmisi ning uued teooriaeksami küsimused kontrollivad, kas testi lahendaja suudab liiklusest aru saada, et hiljem sõidueksam edukalt sooritada.
„Uued küsimused on kooskõlas kehtiva seadusandlusega, reeglitega ja koolis õpituga. Teooria- ja sõidueksam peaks igale juhikandidaadile olema ühekordne positiivne sooritus,“ lisas Vanamõisa.
Teooriaeksami küsimused on konfidentsiaalsed ning eksamineeritav saab nendega tutvuda eksamil. Maanteeamet võttis 2018. aastal vastu 34 329 teooriaeksamit ja selle läbis 67% eksamineeritavatest.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.