• 10.05.19, 13:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liikluskindlustuse roheline kaart on vajalik ka naaberriikides

Autoturismi kõrghooaja eel tasub meeles pidada, et üle Eesti piiri sõites peavad kindlasti kaasas olema juhiluba, auto registritunnistus ja kindlustusdokumendid. Kuigi rohelist kaarti enamuses Euroopa riikides ei nõuta, on mõistlik see siiski kaasa võtta, teatab PZU Kindlustus.
Roheline kaart on kohustuslik roheliseks märgitud riikides, kuid kindluse mõttes võiks see olla kaasas ka teistes riikides.
  • Roheline kaart on kohustuslik roheliseks märgitud riikides, kuid kindluse mõttes võiks see olla kaasas ka teistes riikides. Foto: Kuvatõmmis
„Eestis piisab juhil ID-kaardi esitamisest, kuid juba teistes Balti riikides või Põhjamaades peavad kaasas olema nii juhiluba kui ka auto registritunnistus. Kuigi enamuses EL-i riikides piisab liikluskindlustuse tavapoliisist, siis asjaajamise lihtsuse huvides tasub kaasa võtta roheline kaart,“ ütles PZU sõidukikahjude grupijuht Jaanus Tanne.
Euroopas on roheline kaart kohustuslik Venemaal, Ukrainas, Valgevenes, Bosnia ja Hertsegoviinas, Montenegros, Põhja-Makedoonias, Albaanias, samuti ka Türgis. Roheline kaart on trükitud dokument, mille saab liikluskindlustuspoliisiga sõidukile tellida kindlustusettevõttest tasuta ning PZU kliendid saavad teha seda veebivormi abil.
PZU liikluskindlustuse klientidel esines aastatel 2008–2018 kõige rohkem kahjusid naaberriikides: Soomes 493, Lätis 155 ja Venemaal 115. Esikolmiku järjestus oli samasugune ka eelmisel aastal.
PZU väljastatud poliisiga toimus kõige suurem kahju 2016. aastal, kui Soomes toimunud liiklusõnnetuses hukkus üks inimene ja mitmed said tõsiselt vigastada. Hinnanguline kahju ulatub 730 000 euroni, millest lõviosa moodustavad hüvitised tervisekahjustuse tekitamise eest.
Juhi nimi peab olema dokumentides kirjas
Auto või mootorratta juht peab olema sõiduki omanik, kasutaja või vastutav kasutaja ehk siis tema nimi peab olema registritunnistusel. Kui seal sellist kirjet ei ole, siis peab juhil olema notariaalselt kinnitatud volikiri sõiduki kasutamiseks, soovitatavalt inglise keeles. Juhul kui need nõuded on täitmata, siis juhusliku piirikontrolli puhul ei lasta sõidukit isegi üle Eesti–Läti piiri.
Suurema kindlustunde annab välismaal sõites kehtiv kaskokindlustus, mis võiks sisaldada tasuta autoabi kogu Euroopas. Venemaal, Ukrainas, Valgevenes kehtivad kindlustusettevõtetel sageli eritingimused, millega on soovitav end kurssi viia.
Kindlasti tasub hankida autoga reisijatele ka reisikindlustus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele