Alates 3. maist kuni 8. maini ei ole võimalik kasutada tolliinfosüsteeme, mistõttu võivad deklareerimist vajavad saadetised hilineda.
- Omniva kirja- ja tolliteenuste juht Eduard Saul. Foto: Postimees/Scanpix
Maksu- ja tolliameti (MTA) infosüsteemide plaaniline katkestus kestab alates 3. mai pealelõunast kuni eeldatavalt 8. maini, mille vältel on peatatud e-maksuameti/e-tolli ja MTA andmebaasidega seotud X-tee teenuste töö, samuti ei ole sel ajal võimalik teha muid päringuid MTA infosüsteemidesse.
Omniva kirja- ja tolliteenuste juhi Eduard Sauli sõnul kaasneb kuuepäevase katkestusega ka deklareerimist vajavate pakkide hilinemine. „Kuna katkestuse ajal pole deklaratsioone võimalik täita ei kliendil ega ka meil, siis jääb enamik saadetisi ootama e-teenuste taastamist. See tähendab, et hiljemalt 9. mail on meil oluliselt suurem kogus deklareerimist vajavaid saadetisi, mida on vaja menetleda,“ ütles Saul.
Üks lahendus on Sauli sõnul oma paki deklaratsioon esitada võimalusel enne katkestust, kui info kauba saabumisest selleks ajaks on kätte saadud. Postipaki deklaratsiooni võib katkestuse ajal esitada aga ka e-posti teel digitaalselt allkirjastatuna (
[email protected]). Sellisel juhul peavad kauba väärtust tõendavad dokumendid olema samuti lisatud.
MTA teenuste osakonna juhataja Triin Raaperi sõnul on katkestus tingitud e-maksuameti/e-tolli tehnilistest ümberkorraldustest ja sellisel kujul paraku vältimatu. „Infosüsteemide kasutamise piirang tekitab paljudele meie klientidele nende päevade jooksul kindlasti teatavat ebamugavust, kuid selle tulemusel saame pakutavad e-teenused muuta uuenduslikuks, töökindlamaks ning automatiseeritumaks. Praeguses etapis loome paremaid lahendusi kasutajate, isikute, pääsuõiguste ja autentimise haldamiseks,“ märkis Raaper.
MTA Uus e-teenuste keskkond valmib lõplikult aastaks 2020, mille jooksul uuendatakse mitmeid keskseid e-lahendusi.
Täpsem info katkestuse kohta on kirjas ka
MTA kodulehel.
Küsimuste korral palume pöörduda MTA kliendiinfo telefonile:
• Ärikliendi infotelefon – 880 0812
• Erakliendi infotelefon – 880 0811
• Tolliinfo – 880 0814
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.