• 12.04.19, 10:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MKM võtab transporditaristu arengu tõsiselt ette

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium alustab koostöös huvigruppide ja rahvaga transpordi ja liikuvuse arengukava koostamist aastateks 2021–2030.
Hetkel on suurim taristuarendus neljarealise maantee ehitus Koselt Mäoni.
  • Hetkel on suurim taristuarendus neljarealise maantee ehitus Koselt Mäoni. Foto: Eero Vabamägi/Postimees/Scanpix
MKM-i transpordi asekantsler Ahti Kuninga sõnul on arengukava väljatöötamise eesmärk tagada järgmiseks kümneks aastaks ohutu ja tehnoloogiliselt uuenduslik transpordisektor, arendades samal ajal ka logistikasektori konkurentsivõimet. „Eelkõige peame leidma viise, kuidas pöörata rohkem tähelepanu keskkonnakaitsele, digitaliseerimisele ja Eesti ühenduvusele maailmaga. See on oluline nii maa- kui ka linnapiirkondades ning rahvusvaheliste ühenduste ja kaubaveo konkurentsivõime osas,“ lisas Kuningas.
Täna toimuv sündmus avab ukse arengukava loomise projektile järgmiseks pooleteiseks aastaks. Üritusel tekib ülevaade hetkel jõus oleva transpordi arengukava esialgsetest tulemustest ning kaardistatakse kordaminekud ja jätkuvad väljakutsed. Selle eesmärk on luua ühine arusaam, et alustada konstruktiivseid ja produktiivseid arutelusid töögruppides.
Rahvusvahelisel Transpordi Foorumil (ITF) on hea meel toetada Eestit 21. sajandi arengukava väljatöötamisel. „Me soovime arengukava koostamisse panustada kõikide empiiriliste andmetega, kogemustega ja parimate praktikatega teistest riikidest ning ITF-i enda kvantitatiivse modelleerimise võimekusega, mis loodetavasti aitavad tagada, et arengukava pakub maailmatasemel transpordi lahendusi Eesti kodanikele ja ettevõtetele,” lisas OECD Rahvusvahelise Transpordi Foorumi kvantitatiivse poliitika analüüsi ja prognoosimise osakonna juhataja Jari Kauppila.
Tänu arengukavale on võimalik edasi liikuda läbimõeldult ja järjepidevalt selge transpordi- ja logistikasektori ning liikuvuse tuleviku suunas. Samuti aitab see jõuda 2030. aastaks seatud keskkonnaeesmärkideni. Arengukavas peame silmas ka erinevaid viise, kuidas parandada Eesti ühenduvust Euroopa ja muu maailmaga. Läbi kaasamise saame seista inimeste soovide eest ning valida tulevikuks optimaalseid lahendusi.
„Liikuvuse arengukava koostamise projekti eesmärk on analüüsida Eesti transpordisüsteemi ees seisvaid väljakutseid ja võimalusi ning teha kindlaks riigi vajadused infrastruktuuri ja reformide osas. Ma olen uhke, et Struktuurireformi tugiteenistus saab sel viisil kaasa aidata kvaliteetse ja jätkusuutliku transpordi taristu loomisele Eestis,” märkis Euroopa Liidu Struktuurireformi tugiteenistuse peadirektor Maarten Verwey.
Projekti rahastatakse Euroopa Liidu Struktuurireformi toetusprogrammist koostöös ITF/OECD ning Euroopa Liidu Struktuurireformi tugiteenistusega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele