• 09.01.18, 07:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennukite hooldaja Magnetic MRO müügijuht: toode olgu hea

Lennukite hooldusega tegeleva Magnetic MRO müügijuhi Andres Uusoja sõnul eeldab müük head toodet, mis omakorda eeldab ka investeeringuid.
Magnetic MRO uus värvimisangaar ja äsja värske värvi saanud Embraer 170.
  • Magnetic MRO uus värvimisangaar ja äsja värske värvi saanud Embraer 170. Foto: Raul Mee
EASi aasta attevõtte auhinna pälvinud ning oma teenuseid edukalt väljapoole Eestit müüva lennukite hooldusettevõtte Magnetic MRO müügijuht Andres Uusoja rõhutab, et hea müük algab heast tootest.
Uusoja, kelle igapäevane suhtlus käib tänasel päeval 99% inglise keeles, selgitab, et konkurents on valdkonnas suur. “Kõige suuremad konkurendid Leedus, Bulgaarias, Ungaris ja Tšehhis. Meie müüme kvaliteeti, nemad hinda. Sotsiaalprojektidega üritame mitte tegeleda,” selgitab Uusoja.
Ta vastab palvele tuua välja ettevõtte jaoks mõistlik kasum, et iga projekt on küll erinev ning sõltub töö sisust, aga alla 10% kasumimarginaali ettevõte ei müü.
Turg on meeletu
Tegelikult on aasta attevõte Magnetic MRO rohkem kui lihtsalt lennukite hooldusettevõte.
“Lennunduses peame olema 24 tundi ööpäevas valvel ja kiiresti reageerima,” on ettevõtte tegevjuht Risto Mäeots öelnud. “Me oleme täiesti globaalne ettevõte, mille peakontor ja angaarid asuvad Tallinnas, aga kliendid on üle maailma. Turg on meeletult suur – 68 miljardit eurot. Teha ja saavutada on väga palju.”
TASUB TEADA
Valik Magnetic MRO ekspordinippidest
Müük. Tuleb müüa kvaliteeti, mitte hinda.Toode. Edukas müük eeldab head toodet.Klientide leidmine. Ühe premium-kliendi usaldus aitab teisi juurde võita.Kontaktid. Tuleb võimalikult palju käia messidel, kus luuakse isiklikke kontakte.Teenus. Esimene hooldustöö on kõige tähtsam.
Tulekul! 
Magnetic MRO müügijuht Andres Uusoja esineb 26. jaanuaril toimuval Logistika hommikuseminaril, kus kõneleb täpsemalt sellest, kuidas ta ettevõtte teenuseid piiri taga müüb. 
Lisaks esinevad: ACE Logistics müügijuht Martin Raud, eksportöör Jakob Saks, Pipedrive müügijuht Gustavo Costacurta Bianco. 
Toimub ringkäik Magnetic MRO angaaris. 
Soodushind 129 eurot + km kehtib kuni 22. jaanuarini (k.a.).
Vaadake täpsemat kava SIIN ja registreerige SIIN.
Tallinna lennuväljal paiknevates angaarides teostatakse põhjalikku ehk baashooldust Boeing 737 ja Airbus 320 lennukitüüpidele ning lennukite värvimist. Eraldi teenusena pakutakse lennukihoolduse oskusteabe müüki ja liinihooldusteenust ehk lennukite kiirhooldust välismaa lennujaamades.
Ettevõtte 2016. aasta käibest tuli 33% baashoolduse teenustest ning 67% sellistest uutest põnevatest ärisuundadest nagu lennukite mootorite ning muude varuosade vahendamine ja müük.
Esmalt Boeing, siis Airbus
Pööre Magnetic MRO müügis toimus Uusoja sõnul siis, kui investeeriti jõuliselt uude angaari, mis väga kõrgel tasemel. Ning lisati uued valdkonnad – näiteks mootorite ja varuosade müük.
“Et ennast müüa, peab olema hea toode. Alati see ei tööta, kuid annab hea aluse,” selgitab ettevõtte müügijuht. “Heaks tooteks on aga vaja investeeringuid – Baltcap, meie omanik, on seda mõistnud ja nad toetavad meie kasvu läbi investeeringute.”
Uusoja sõnul on ettevõtte kasv olnud orgaaniline, ühe premium-kliendi usaldus aitab ka teisi juurde võita. Ta jutustab, et näiteks esmalt teostati ühe kliendi Boeingute hooldust ning kui too hakkas lennukiparki vahetama Airbuside vastu, anti usalduse võitmise järel Magnetic MROle hooldada ka lennukid Airbus. “Magnetic MRO üritab võimalikult palju messidel käia, kus luuakse isiklikud kontaktid. Esimene hooldustöö on alati kõike tähtsam – kui see ei õnnestu, siis on väga raske teist korda proovima tuua,” lisab Uusoja veel aspekte, mis headele müügitulemustele kaasa aitavad.
Baashoolduse või liinihoolduse kliendisegmendi püüdmisel ja hoidmisel Andres Uusoaja sõnul olulist vahet ei ole. Igal suunal on ettevõttel suur eelis praeguseks tekkinud – premium-kliendibaas Brussels Airlinesi, airBalticu, Austrian Airlinesi, Thomas Cooki, FedExi ja SASi näol. “Need kliendid on väga kvaliteedinõudlikud – see aitab määratleda meie positsiooni,” kinnitab Uusoja.
Mis on mis
Magnetic MRO ASRemondib ja hooldab õhusõidukeid.Asutatud 2002.Tegevdirektor Risto Mäeots.Tütarettevõtted lennuki varuosade müüja Magnetic Leasing Limited Iirimaal ja lennuki interjööri tootja MAC Aero Interiors Ltd Suurbritannias.Käive 2016. aastal 50,5 mln eurot, kasvas aastaga 38%. Aasta varem – 2015 vs. 2014 – käive enam kui kahekordistusEksport andis 97% käibest, pool sellest tuli väljastpoolt Euroopa Liitu.Puhaskasum 2016. aastal 2,47 mln eurot, kasvas aastaga 10%.Töötajaid mullu 300, aasta varem 264. Tänavu III kv seisuga oli töötajaid 340.Tunnustatud tänavu EASi poolt aasta ettevõtte ja aasta eksportööri tiitliga.
Ainulaadne lennukite värvimise angaar
Uudisena avas Magnetic MRO novembri alguses Tallinna lennujaama alal täiesti uue spetsiaalse lennukite värvimise angaari, mislaadne teenus on ettevõtte sõnul väga nõutud.
Värvimisangaar võtab enda alla 2853 m² ning seal saab värvida erinevaid lennukeid, sealhulgas Boeing 737max ja Airbusi 320neo seeriasse kuuluvaid ja teisi kitsa kerega õhusõidukeid.
Ettevõttes värviti lennukeid ka varem, nüüdsest on aga selleks mõeldud ala laienenud 4354 ruutmeetrini ning võimalusi on rohkem. Ettevõtte esindajate sõnul on nende eesmärk pakkuda kliendile kõik teenused – hooldus, sisustus, värvimine – ühest kohast ning võimalikult kiirelt ja kvaliteetselt.
Äsjavalminud angaaril on järgmiseks kuueks kuuks tööjärg ees, kinnitas ettevõte.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele