• 17.11.17, 09:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam kruvib pinget

Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm loodab pikalt oodatud aktsiate esmasemissiooni ehk IPOga kohalikku rahvast investoriteks kasvatada ning plaanib müüa seda laialt ka välismaal.
Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm
  • Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm Foto: Andres Haabu
Kuigi majandusministeeriumist lubati peatse Tallinna Sadama börsilemineku kohta infot juba oktoobri lõpuks, sündis lõplik otsus valituses viivitusega vaikselt alles eile.
Valitsus andis eile majandus- ja taristuministrile nõusoleku Tallinna Sadama aktsiate avaliku esmase pakkumise (IPO) ettevalmistuste jätkamiseks ja kiitis heaks edasised tegevused, põhimõtted ning ajakava.
„Tallinna Sadama börsile viimise eesmärk on suurendada ettevõtte väärtust ja luua investeerimisvõimalusi Eesti inimesele ja pensionifondidele,“ rõhutas peaminister Jüri Ratas pressiteates. Ta lisas, et valitsuse jaoks on väga oluline ka Eesti atraktiivsuse suurendamine välisinvestorite jaoks. „Usun, et Tallinna Sadama aktsiast kujuneb hea võimalus meie partnerite jaoks Euroopas ja eriti Põhjamaades investeerida Eestisse.“
Plaani kohaselt saab Tallinna Sadama aktsiatega hakata kauplema Nasdaq Tallinna börsil järgmise aasta esimeses pooles. Avalikule kauplemisele läheb kolmandik ettevõtte aktsiatest, kontrolliv enamus jääb riigile.
„Mida rohkem on aktsionäre, seda enam motiveerib see ettevõtet veelgi suuremale läbipaistvusele ja efektiivsusele ning kokkuvõttes kasvab ettevõtte väärtus,“ ütles majandus- ja taristuminister Kadri Simson. „Tallinna Sadam on edukas firma ja osaluse müük annab Eesti inimestele võimaluse sellest osa saada,“ lisas ta.
Lisaks tõi Simson välja, et Tallinna Sadama IPO tõstab ettevõtte tuntust, võimaldab senisest suuremas mahus pensioniraha koduturule investeerida, aktiviseerib börsil kauplemist ning kasvatab Eesti mainet eduka investeerimiskeskkonnana.
Valdo Kalmu ja majandus- ja taristuministri Kadri Simsoni ühisel pressikonverentsil jäid investoreid huvitavad detalid siiski veel varju: milliseks kujuneb IPO hind? Milline võiks olla Tallinna Sadama tegelik turuväärtus? Vastuseta jäi ka küsimus, millised finantsasutused kuuluvad salapärasesse konsortsiumisse, mis Kalmi ja Simsoni sõnul veel lõplikult kinnitatud pole, aga kohe-kohe tööle hakkab ning Tallinna Sadama maailma silmis magusaks tegema peaks.
Loe pikemalt Äripäevast.
Investori kommentaar: "Tallinna Sadamat ei märgi ja teistele ei soovita"
Riik koorib investorilt seitse nahka ja vastutasuks pakub osa nõrgast ettevõttest, ütles investor Rene Ilves Tallinna Sadama börsiletuleku kohta.
"Tallinna Sadam hakkab olema dividendiaktsia. Väga tore, kuid unustatakse ära asjaolu, et paljud väikeinvestorid on investeerimiseks loonud OÜ. OÜdele kehtib topelt dividendi maksustamine (2 x 20%) ja uuest aastast tuleb hakata ka eraisikuna juurde maksma, kui võtad oma OÜst dividende. Seega pole Eesti investeerimisühingutel mingit mõtet Tallinna Sadamasse investeerida, kuna toimub kolmekordne maksustamine," kirjutab Ilves Äripäevas.
Loe kogu kommentaari siit.
Autor: Äripaev

Seotud lood

Uudised
  • 28.11.17, 10:26
Simson: Transpordisektoris töötagu parimad, sõltumata soost
Minister Kadri Simson allkirjastas esmaspäeval koos Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Violeta Bulci, Euroopa Parlamendi transpordikomisjoni juhi Karima Delli ja Euroopa Majandus- ja Sotsiaalkomitee presidendi Georges Dassisega Brüsselis deklaratsiooni, millega taotletakse naistele ja meestele võrdseid võimalusi transpordisektoris töötamiseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele