Ergo Insurance’i veosekindlustuse riskijuht Vadim Paltmanni sõnul on vedajad üldiselt lepingutingimustega kursis. Pigem võib veo tellijale tulla üllatusena, et vedaja ei vastutagi kogu kahju eest.
„Üldiselt on vedajad teadlikud, et kauba viimisel punktist A punkti B nad ka vastutavad selle säilimise eest,“ selgitab Paltmann. „Enamikule vedajatest on teada ka oma vastutuse piir 8,33 SDR/kg (SDR on Rahvusvahelise Valuutafondi arvestusühik). Pigem võib olla üllatuseks veo tellijale, et vedaja ei vastutagi kogu kahju eest.“
Ta soovitab vedajatel veo tellijale selgitada, et omanikule hüvitab transportija kauba eest kuni 10 €/kg, mitte rohkem.
tule kuulama
Vadim Paltmann räägib vastutusest kauba veol 14. novembril toimuval Logistika Aastakonverentsil. Loe programmi
siit ja registreeru
siin!
Kauba valesti kinnitamine jääb vähehaaval minevikku
Veosekindlustuse juhtumite põhjal tundub riskijuhi sõnul, et kauba kinnitamine on läinud aastatega paremaks. „Kümme aastat tagasi oli selliste kahjude osakaal suurem, mille põhjuseks oli kauba vale või ebapiisav kinnitamine,“ tõdeb Paltmann. „Mõnda aega pole sattunud nägema veost, mille puhul on esimene mõte: "Sellise pakendi või kinnitusega ei saanudki see kuidagi tervelt kohale jõuda.""
Kõige värvikamad juhtumid jäävad aastate taha. „Näiteks kord oli koormaks traktor ja muu väiksem kaup paigutati traktori rattakoobastesse ja traktori alla. Sõidu ajal traktor ju liigub üles ja alla ning muljus muud kaubad ära. Kurb oli vaadata ka seda, kui kaup oli küll kilega kinni, aga aluse külge jäänud kinnitamata,“ toob Paltmann näiteid.
ERGO kahjuosakonna sõnul pole ettevõtte portfellis ohtlike ehk ADR veostega kahjusid toimunud kordagi.
Kolm olulisemat asja, mida vedaja kindlustusandja sõnul peaks meeles pidama:
- tee saatelehele alati märkeid kohe, kui selleks on põhjust
- mõtle läbi parkimine
- kontrolli kauba tegelikku temperatuuri alati temperatuurirežiimiga veol
Kahjujuhtumitest veosekindlustuse ja vedaja vastutuskindlustuse lepingutes räägib Ergo kindlustuse veosekindlustuse riskijuht 19. Logistika Aastakonverentsil 14. novembril. Tule kuula, kuidas pakendist võib sõltuda hüvitis ning milline on täpselt ikkagi vedaja vastutus! Loe programmi
siit ja registreeru
siin.Seotud lood
14. novembril toimub traditsiooniline Logistika Aastakonverents, kus valime taas välja ka Aasta Logistikateo. Tänavu juba 16. korda toimuvale konkursile laekus 7 logistikategu, mille vahel Sul, hea lugeja, on võimalus nüüd valida oma lemmik. Vali alljärgnevate kandidaatide hulgast oma lemmik ja hääleta!
14. novembril toimuvat 19. Logistika Aastakonverentsi, mida korraldab Äripäeva teemaveeb logistikauudised.ee, modereerivad sel aastal lausa kolm tippjuhti erinevatest valdkondadest.
14. novembril 2017 toimub iga-aastane logistikasektori suursündmus Logistika aastakonverents, mis keskendub tänavu pakendamisele ja kauba teekonnale.
Esitasime 14. novembril toimuva Logistika Aastakonverentsi eel kolm küsimust veonduse ja logistika ekspert Jüri Suursoole, kes konverentsil räägib. pakendamisest ja kinnitamisest tulenevatest ohtudest.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.