Lisaks töö- ja puhkeaja nõuete täitmisele on veofirmadel kohustus hoida tahhograafifaile ka ettevõtte kontoris. Kui veokid on pidevalt sõidus, siis kuidas on võimalik hoida ülevaadet, et juhid ikka reeglitele vastavalt sõidavad? Ja kuidas saada kätte tahhograafifailid veokist, mis asub kontorist sadade kilomeetrite kaugusel?
- Tahhograaf Foto: Ecofleet
Appi tuleb moodne tehnoloogia
Eestis arendatud autoparkide haldamise lahendus Ecofleet suudab lisaks masinate asukoha jälgimisele ka sõidumeeriku andmeid lugeda. "Kuna meie klientide seas on palju veoettevõtteid, oli igati mõistlik tahhograafiinfo autopargi haldamisega ühendada. Nii saavad logistikud Ecofleeti süsteemist reaalajas infot auto asukoha ning ka alles jäänud sõiduaja kohta," sõnas Ecofleet Eesti tehnoloogiajuht Jüri Tarkpea. "Oleme Ecofleeti veebipõhist tarkvaralahendust juba 10 aastat arendanud ja soovime jätkuvalt olla tehnoloogia innovaatorite rollis. Püüame pidevalt leida ja luua süsteeme, mis reaalselt kliendi muresid lahendavad."
Ecofleet võimaldab tahhograafiinfot üle mobiilivõrgu lugeda, tänu sellele saab arvutist reaalajas selge visuaalse ülevaate sõidu- ja puhkeaja kohta. Samuti on välja toodud info ka rikkumiste kohta - näiteks millal sõideti liiga kaua või oli puhkeaeg liiga lühike. See võimaldab ennetada rikkumise eest saadavaid trahve ja võimaldab töötajat korrektsemalt käituma suunata.
S
ü
steem aitab n
õ
uded t
ä
ita
Nõue hoida sõidumeeriku andmeid ka kontoris on paljudele veoettevõtetele keerukas ülesanne, sest veokid on tihti pikalt sõidus. Selle mure lahendamiseks võimaldab Ecofleet sõidumeeriku ja juhikaardi failide automaatset alla laadimist üle mobiilivõrgu.
Kui muidu peaks töötaja leidma sobiva hetke kui kõik veokid on koha peal olemas ja siis kõik kabiinid andmete maha lugemiseks läbi käima, siis Ecofleeti puhul võib veok asuda ka mitme tuhande kilomeetri kaugusel. Töötaja ei pea ise midagi tegema, andmed laetakse üle mobiilivõrgu automaatselt Ecofleeti süsteemi.
Kliendid on rahul
Paljude Eesti transpordifirmade veokid sõidavad enamasti Skandinaavias või mujal Euroopas. Kuna perioodiliselt on vaja kontoris tahhograafi andmeid alla laadida, pidid veokid ilma Ecofleeti süsteemita ainult selle jaoks Eestisse sõitma, mis tähendas rahalist ja ajakulu. Kokkuhoiu mõttes on mõne veofirma töötaja Eestist paaril korral isegi sõiduautoga välismaal veokeid "taga ajamas" käinud, et saaks sõidumeeriku andmed alla laadida, aga ka see on asjatu ebamugavus.
Ecofleeti lahendus võimaldab sõidumeeriku infot reaalajas visuaalselt vaadata ning tahhograafiandmed üle mobiilivõrgu alla laadida. Ecofleeti kasutuselevõtuga säästetakse raha ja aega, mis kulunuks Eesti kontorisse sõiduks ning ühtlasi on võimalik vabanenud aja arvelt rohkem tööd ära teha.
"Käesoleva aastaga oleme hinnanguliselt aidanud oma klientidel kokku hoida 16 000 tundi tööaega. Produktiivsuse koha pealt on tegu suure töövõiduga. Veofirmad ise näevad suurt kasu ka Ecofleeti pakutavas juhtide töö- ja puhkeaja ülevaates - seal on näha, millal tuleb teha järgmine puhkeaeg ja kuidas ülejäänud nädala töösid planeerida. Selline lahendus pole enam isegi konkurentsieelis, vaid jätkusuutlikuks tegevuseks vajalik töövahend," kommenteeris Tarkpea.
Vaata lisavõimalusi ja rohkem infot lahenduse kohta
Ecofleeti kodulehelt.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.