Rahandusministeerium esitab valitsuskabinetile otsustamiseks ettepaneku, millega kaoks seni kehtinud firmaautode erisoodustuse maksimaalne piirmäär 256 eurot kuus ning see asendatakse sõiduauto võimsusest lähtuva arvestusega, kirjutab ERR.
Uueks erisoodustuse aluseks saab 1,96 eurot kilovati kohta, mis väheneb 25 protsendi võrra, kui sõiduauto või väikekaubik (N1 kategooria) on üle viie aasta vana.
Kilovatipõhist arvestust eelistab rahandusministeerium analüüsidele tuginedes, sest on leitud, et sõiduki võimsus korreleerub selle väärtusega väga suures ulatuses.
Ühtlasi muutuks see ainukeseks võimaluseks erisoodustust deklareerida, kui sõiduauto on käibemaksuseaduse mõistes segakasutuses. Tööandja sõiduautodest valdava enamuse jaoks (ligi 70 protsenti) muutub uus kuumäär senisest soodsamaks, arvutuste põhjal kohati isegi üle 60 protsendi, ja maksukohustuse täitmine lihtsustub.
Lisaks tühistataks nii ettevõtluses kui ka isiklikel eesmärkidel kasutatava sõiduauto puhul kohustus pidada kõikide töösõitude lõikes detailset arvestust - kaob kohustus pidada erasõitude jaoks sõidupäevikut, sest varasemast selgema erisoodustuse aluse arvutamisega puudub vajadus erasõitude üle kilomeetripõhise arvestuse pidamiseks.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.