• 27.01.17, 15:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinki uus LNG-kiirlaev Megastar suundub avareisile pühapäeval - VAATA VIDEOT Megastari punkerdamisest!

Teisipäeval Soomes Meyer Turku laevatehases vastu võetud Tallinki uue, veeldatud maagaasil (LNG) sõitva kiirlaeva Megastar esimene liinireis Tallinnast-Helsingisse toimub pühapäeval, 29. jaanuaril kell 13.30. Proovisildumine mõlemas sadamas ja punkerdamine Helsingis teostati edukalt, teatas Tallink.
Megastari esimene reis toimub pühapäeval, 29. jaanuaril 2017.
  • Megastari esimene reis toimub pühapäeval, 29. jaanuaril 2017. Foto: Tallink
AS-i Tallink Grupp juhatuse esimehe Janek Stalmeistri sõnul avab Megastar Tallink Shuttle laevade uue ajastu pärast kümme aastat tagasi liinile toodud Stari. “Megastar on loodud meie reisijaid, meeskonna liikmeid, Läänemere keskkonna seisundit ja meie enda kogemusi arvesse võttes. Lisaks uuendasime ka Tallinn-Helsingi teist liinilaeva Stari,” lisas Stalmeister pressiteate vahendusel.
Megastari ehitusprotsess algas 4. augustil 2015. aastal. Kiilupanek leidis aset eelmise aasta 9. veebruaril, ristimistseremoonia juulis ja esimesed proovisõidud toimusid mullu detsembris ja tänavu jaanuaris.
Megastari ristiema on Soome Vabariigi endine president Tarja Halonen.
Vaata videot Megastari punkerdamisest!
 
Laeva teenustevalik hõlmab endas mugavat kiirlaevateenust, avatud aladega toitlustuskohti, erinevaid istumissalonge ja läbimõeldud lahendusi poodlemiseks. Reisijate mugavust täiendab kahetasandiline autoteki laadimine, mis võimaldab reisijate sõidukeid ja kaubaautosid laadida ja lossida eraldi. Reisijatele mõeldud alad on muudetud mugavaks ja kergesti ligipääsetavaks, sisaldades laia valikut istumisalasid.
Megastar on 212 meetrit pikk ja mahutab 2800 reisijat ehk on sama lai ja mahukas kui Tallinki üks suurimaid kruiisilaevu Baltic Queen. Kütusena hakkab Megastar kasutama peamiselt veeldatud maagaasi (LNG), kuid on võimeline liikuma ka diiselkütusega. Kasutades veeldatud maagaasi väheneb laeva ökoloogiline jalajälg tavapäraste laevadega võrreldes oluliselt, sest sõites ei erita laev heitgaasides enam vääveloksiide ega tahmaosakesi ning ka lämmastikoksiidide ning süsinikdioksiidi tase väheneb oluliselt. Laev sõidab kiirusel 27 sõlme. Olles ehitatud spetsiaalselt Tallinna-Helsingi laevaliini jaoks, järgib Megastar kõiki praeguseid ning tulevasi nõudeid heitgaaside seirealadele, mille hulka kuulub ka Läänemeri.
Laev hakkab kasutama Helsingi sadamas uut terminali, kuid veel järgneva kuu jooksul sisenevad reisijad laevale ja väljuvad vana terminali kaudu. Helsingi sadam tegutseb aktiivselt selle nimel, et ehitustööd saaksid lõpuni viidud veebruari lõpuks, mil uus terminal avatakse kõikidele Tallink Shuttle reisijatele.
Laeva maksumuseks on 230 miljonit eurot, millest 184 miljonit eurot finantseeriti Finnish Export Credit Ltd.-lt saadud pikaajalise laenuga. Laen on tagatud Soome ekspordikrediidi agentuuri “Finnyera” garantiiga ja laenu korraldas Nordea Bank Finland Plc. Megastar on kaasrahastatud ka Euroopa Liidu poolt läbi fondi Connecting Europe Facility, Transport – Motorways of the sea. Projekti eesmärgiks on luua uus keskkonnasõbralik LNG-alus ja Euroopa Liidu poolt eraldatud abiraha on suunatud eraldi keskkonnasõbralike ja energiasäästlike lahenduste loomisele Megastari pardal. Twin-2 projekti kogusumma koostöös partnerite Helsingi ja Tallinna Sadamaga on 97,6 miljonit eurot ja abirahade summa 29,3 miljonit eurot. Tallink Grupp projekti kogusummaks on 16 miljonit eurot ja abirahade summa 4,8 miljonit eurot.

Seotud lood

Uudised
  • 02.10.17, 12:08
Eesti Gaas tegi Megastarile 500. punkerdamise
Täna öösel punkerdas Eesti Gaas Tallinna ja Helsingi vahel seilavasse Tallink Megastari gaasilaeva viiesajanda poolhaagise veeldatud maagaasi ehk LNG-d, teatas Eesti Gaas.
Uudised
  • 03.02.17, 17:16
Tallink vedas jaanuaris taas rohkem kaupa
Tallink Grupi teatel veeti käesoleva aasta jaanuaris nii reisijaid kui kaupa rohkem kui eelmise aasta esimesel kuul.
Uudised
  • 28.02.17, 12:41
Tallink teenis mullu 44,1 miljonit eurot kasumit
Vastavalt auditeerimata majandustulemustele teenis AS Tallink Grupp 2016. aastal 937,8 miljoni euro müügitulu ja 9,5 miljoni teenindatud reisija juures kokku 44,1 miljonit eurot puhaskasumit, teatas ettevõte täna börsile.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele