On üsna ebamõistlik sõita tanklasse ja maksta sõiduki tankimisel kütuse eest hinda, mis on postil kirjas. Soodsama hinna võimalust pakuvad nii läbirääkimised kütusefirmadega kui ka ühisostud.
- Outsourcing Partner juht Heiki Rits pakub autopargis kulude kokkuhpidmiseks kütuse ühisostu võimalust. Foto: Erik Prozes
Kuula lähemalt
Võimalustest autopargis kulusid kokkuhoida, kuuleb lähemalt 25. augustil toimuval konverentsil
Säästlik Autopark.
Soodsama kütuse tankimiseks ei pea olema suurte mahtudega äriklient. Väiksema tarbimisega äri- ja erakliendil on võimalik liituda ühisostuga, mis paljude väikeste klientide liitmisel on samuti kokku saanud kütusemüüjale atraktiivse mahu ja seeläbi saavutanud soodsamad tingimused ostmisel. Taolist ühisostu teenust pakub Outsourcing Partner (OSP). Ettevõtte juht Heiki Rits kinnitas, et eelmisel aastal oli ühisostuga liitunud klientide keskmine hinnavõit liitri kohta 7,5 senti. Kui varem oli OSPi partner kütuse ühisostul Lukoil, siis pärast Lukoili ühinemist Olerexiga on uueks partneriks tänavusest aastast Neste.
Ühisostuga saavad liituda kõik olenemata autode arvust ja tarbitava kütuse kogusest. Mingit kütusetarbimise miinimumkoguse kohustust ühisosatuga liitumisel ei kaasne. Praegu on OSPi kütuse ühisostul üle 500 kliendi ja neile kehtib Neste tanklates hinnavalem: iga päev arvutatav baashind + marginaal. Kui mõnes kõrge konkurentsikohaga tanklas juhtub postihind olema odavam ühisostu hinnavalemist, siis rakendub automaatselt odavam hind.
Sõidukijuhtide koolitust pakkuv OÜ Autosõit kasutas OSP kütuse ühisostu hinnasoodustusi 3 aastat, kuni 2015. aasta lõpuni kui lõppes OSPi koostöö Lukoiliga. OÜ Autosõit juhatuse liige Illimar Maasing kinnitas, et ei näinud ühisosatuga liitumisel mingeid riske ja ettevõtte kütusetarbimise juures, mis on 180-200 tonni aastas, oli kokkuhoid 5000-6000 eurot aastas. „Soovitan kõigil, kes ei suuda otse oma kütusemüüjalt paremaid tingimusi välja kaubelda, kui OSP pakub, nendega liituda,“ ütles Maasing. „Kindlasti peaks aga arvestama, et igas piirkonnas ei pruugi OSPi partner olla üldse kaardil ja et sõiduki tankimine tavatrajektoorist kaugemal, ei sööks ära pakutavat soodustust,“ oli Maasingu ainus hoiatus.
Loe pikemalt 31. augustil ilmuvast Logistika kuukirjast.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja
Seotud lood
Tallinna Botaanikaaias toimus logistikauudised.ee konverents „Säästlik autopark“, kus enam kui 80 osavõtjat arutati võimaluste üle kulude vähendamiseks sõidukipargis. Vaata pilte.
Maanteeameti haldusjuht Rein Einer kinnitas konverentsil „Säästlik Autopark“, et ametis kaotati aastaga kõikide juhtide personaalsed autod. Kütuse kokkuhoid on olnud liitrites 23%.
Konverentsile Säästlik Autopark räägitakse uute teemadena, kuidas teenida kasu autopargi kasutamata ressursilt ja kuidas analüüsi abil optimeerida autopargi kasutamist. Konverentsile on üle 50 osaleja, vaata kes osalevad!
Konverentsil „Säästlik Autopark“ kütuseaktsiisi teemalises arutlusringis osalejad pooldasid aktsiisitõusude asemel Eestis automaksu kehtestamist.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.