Taani nafta- ja kaubaveogigant Maersk teatas varem prognoosituga võrreldes oluliselt kehvematest tulemustest ning koguni 90% suurusest puhaskasumi langusest.

- Maerskil ei ole praegu head ajad. Foto: EPA
Vahemikus aprillist juunini kukkus Maerski puhaskasum 101 miljoni dollarini. Analüütikud olid prognoosinud 196 miljoni dollari suurust kasumit. Ühtlasi tähendab see, et puhaskasum oli selle aasta teises kvartalis võrreldes aasta taguse ajaga 90% võrra väiksem. Möödunud aastal oli sama näitaja 1,069 miljardit dollarit.
Maersk Groupi finantsjuht Trond Westlie lausus, et praegu on laevandussektoris väga rasked ajad, kuna olukord globaalsel naftaturul on keeruline ning veohinnad langevad.
“Kui me vaatame turgu tervikuna ning vaatame pakkumise ja nõudluse vahekorda, siis me leiame, et kasv on väike ning volatiilsus turgudel jätkub,” lausus ta CNBC-le.
Viimased kuud on Maerskile olnud üsna keerulised. Juunis lasi ettevõte lahti oma senise juhi ning teatas plaanidest äri restruktureerida. Käisid jutud ka sellest, et ettevõte võib laguneda mitmeks väiksemaks firmaks ning müüakse ära naftadivisjon.
Keeruliseks muudab Taani suurettevõtte jaoks olukorra ka tugevate konkurentide tekkimine. Eriti just Aasia suunal on mitmed ettevõtted ühinenud ning moodustanud Maerskile uusi tugevaid konkurente.
Autor: Pille Ivask,
[email protected]Seotud lood
Taani A. P. Møller-Maersk konglomeraati kuuluv maailma suurim konteinervedaja Maersk Line on otsustanud lõpetada teenused kümnes Hiina sadamas.
Taani konglomeraadile A.P. Møller-Maersk A/S kuuluv Maersk Oil teatas täna, et koondab 10-12 protsenti oma tööjõust, kuna madala nafta hinna tõttu peab tegevuskulusid vähendama.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.