• 24.05.16, 16:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistikapataljon katsetas õppustel esmakordselt Eestis toodetud roomiksõidukit

Eestis arendatud ja toodetud Milremi kaugjuhitav mehitamata roomiksõiduk sai Kevadtormi ajal esmakordselt testitud sõjalise õppuse tingimustes. Logistikapataljon vedas sellega varustust ja materjale.
Kaitseväelased testisid esmakordselt Milremi roomiksõidukit.
  • Kaitseväelased testisid esmakordselt Milremi roomiksõidukit. Foto: Kaitsevägi
Logistikapataljoni kaitseväelased katsetasid kolme päeva jooksul Milremi sõidukit eelkõige varustuse ja materjalide transportimiseks, mida tavaliselt tehakse käsitsi või suuremate masinatega. "Väike, aga tubli pill. Väikest tanki meenutava rohelise eluka töökindlus pandi pataljoni paiknemisalal proovile ülesannetega, mida tavaliselt käsitsi või suuremate masinatega tehakse. Hea, et selliseid tulevikumasinaid lastakse ka ajateenijatel proovida, et näha, mida kõike sellega teha saab,“ märkis logistikapataljoni ajateenija kapral Stern Ilves, kes sai roomikmasina juhtimist proovida.
Ilves sõnul võivad tulevikus sellised roomikmasinad sõdurielu omajagu kergemaks muuta. “Kõik see, mida tuleb praegu n-ö kondimootoriga ühest kohast teise vedada – varustus, vesi, küttepuud, kütus või laskemoon –, kannaks laiali hoopis need samad roomikmasinad,” lisas Ilves.
Milremi juhatuse esimehe Kuldar Väärsi sõnul on mehitamata maismaasõidukite sektor väga kiiresti arenev ning sellistel lahendustel on suur ekspordipotentsiaal. „Hindame väga kõrgelt sellist koostöödkKaitseväega. See annab meile võimaluse koguda uusi teadmisi ja infot ning näidata ka referentsi võimalikele partneritele teistest riikidest,“ selgitas Väärsi. “Kui Kevadtormi raames testisime lihtsat transpordilahendust, siis sügiseks on ettevalmistamisel keerukamad lasketestid, kus meie sõidukile on paigaldatud raskekuulipilduja,” lisas Väärsi. Milremi arendatud mehitamata roomiksõiduk THeMIS (Tracked Hybrid Modular Infantry System) on mõeldud kasutamiseks keskkondades, kuhu inimese saatmine on ohtlik, näiteks sõja- ja kriisikolletes, ohtlikes töökeskkondades või kohtades, kuhu inimesel on raske pääseda. Võrreldes teiste mehitamata lahendustega on THeMIS’e eeliseks modulaarsus. Kõik seadmed on paigutatud roomikute sisse, jättes keskplatvormi vabaks erinevate pealisehituste jaoks.
Juunis esitleb Milrem kahte erinevat tootelahendust Pariisis toimuval Eurosatory messil. Sõidualas osaleb relvasüsteemiga THeMIS ning Eesti stendis on väljas lõhkekehade tuvastussüsteemiga varustatud sõiduk, mis kasutab kõige uuema põlvkonna vastavat tehnoloogiat. Samal ajal toimub ka mehitamata sõiduki kommertstooteperekonna tutvustus Los Angeleses.
Milremi THeMIS arendus toimub koostöös Kaitseministeeriumi ja Eesti Kaitseväega. Milrem teeb koostööd ka mitmete Eesti, Läti ja Leedu ülikoolide ning ettevõtetega.
 

Seotud lood

Uudised
  • 20.01.16, 15:44
Sebe tütarfirma näitab messidel oma mehitamata roomiksõidukit
ASi Sebe tütarfirma Milrem viib aasta alguses oma mehitamata roomiksõiduki kahele messile Aasias.
Uudised
  • 21.08.15, 15:08
Osula firmal valmis mehitamata roomik
Hugo Osulale kuuluva bussifirma SEBE tütar Milrem on valmis saanud mehitamata roomiksõiduki mehhaanilise prototüübi, mis saadetakse peagi Londonis algava suurima kaitse- ja julgeolekutehnika messi poole teele, ütles Milremi tegevjuht Kuldar Väärsi.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele