Eestis arendatud ja toodetud Milremi kaugjuhitav mehitamata roomiksõiduk sai Kevadtormi ajal esmakordselt testitud sõjalise õppuse tingimustes. Logistikapataljon vedas sellega varustust ja materjale.

- Kaitseväelased testisid esmakordselt Milremi roomiksõidukit.
- Foto: Kaitsevägi
Logistikapataljoni kaitseväelased katsetasid kolme päeva jooksul Milremi sõidukit eelkõige varustuse ja materjalide transportimiseks, mida tavaliselt tehakse käsitsi või suuremate masinatega. "Väike, aga tubli pill. Väikest tanki meenutava rohelise eluka töökindlus pandi pataljoni paiknemisalal proovile ülesannetega, mida tavaliselt käsitsi või suuremate masinatega tehakse. Hea, et selliseid tulevikumasinaid lastakse ka ajateenijatel proovida, et näha, mida kõike sellega teha saab,“ märkis logistikapataljoni ajateenija kapral Stern Ilves, kes sai roomikmasina juhtimist proovida.
Ilves sõnul võivad tulevikus sellised roomikmasinad sõdurielu omajagu kergemaks muuta. “Kõik see, mida tuleb praegu n-ö kondimootoriga ühest kohast teise vedada – varustus, vesi, küttepuud, kütus või laskemoon –, kannaks laiali hoopis need samad roomikmasinad,” lisas Ilves.
Milremi juhatuse esimehe Kuldar Väärsi sõnul on mehitamata maismaasõidukite sektor väga kiiresti arenev ning sellistel lahendustel on suur ekspordipotentsiaal. „Hindame väga kõrgelt sellist koostöödkKaitseväega. See annab meile võimaluse koguda uusi teadmisi ja infot ning näidata ka referentsi võimalikele partneritele teistest riikidest,“ selgitas Väärsi. “Kui Kevadtormi raames testisime lihtsat transpordilahendust, siis sügiseks on ettevalmistamisel keerukamad lasketestid, kus meie sõidukile on paigaldatud raskekuulipilduja,” lisas Väärsi. Milremi arendatud mehitamata roomiksõiduk THeMIS (Tracked Hybrid Modular Infantry System) on mõeldud kasutamiseks keskkondades, kuhu inimese saatmine on ohtlik, näiteks sõja- ja kriisikolletes, ohtlikes töökeskkondades või kohtades, kuhu inimesel on raske pääseda. Võrreldes teiste mehitamata lahendustega on THeMIS’e eeliseks modulaarsus. Kõik seadmed on paigutatud roomikute sisse, jättes keskplatvormi vabaks erinevate pealisehituste jaoks.
Juunis esitleb Milrem kahte erinevat tootelahendust Pariisis toimuval Eurosatory messil. Sõidualas osaleb relvasüsteemiga THeMIS ning Eesti stendis on väljas lõhkekehade tuvastussüsteemiga varustatud sõiduk, mis kasutab kõige uuema põlvkonna vastavat tehnoloogiat. Samal ajal toimub ka mehitamata sõiduki kommertstooteperekonna tutvustus Los Angeleses.
Milremi THeMIS arendus toimub koostöös Kaitseministeeriumi ja Eesti Kaitseväega. Milrem teeb koostööd ka mitmete Eesti, Läti ja Leedu ülikoolide ning ettevõtetega.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
ASi Sebe tütarfirma Milrem viib aasta alguses oma mehitamata roomiksõiduki kahele messile Aasias.
Hugo Osulale kuuluva bussifirma SEBE tütar Milrem on valmis saanud mehitamata roomiksõiduki mehhaanilise prototüübi, mis saadetakse peagi Londonis algava suurima kaitse- ja julgeolekutehnika messi poole teele, ütles Milremi tegevjuht Kuldar Väärsi.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.