Poliitikute otsus tõsta järsult kütuseaktsiise on viinud paljud suured kütusetarbijad tankima Lätti, kirjutab Eesti Õliühingu esimees Toomas Saks.
- Eesti Õliühingu esimees Toomas Saks. Foto: Raul Mee
Eelmine aasta oli aasta, kui poliitikud otsustasid tõsta aktsiisimakse kütustele. Vähe sellest, et see oli ootamatu, oli ka aktsiiside tõus 10% bensiinidele ja 14% diislikütusele väga järsk.
Kütuseturu Aastakonverents 2016
Eesti Õliühingu esimees Toomas Saks räägib Eesti kütuseturu olukorrast lähemalt juba 27. aprillil toimuval
Kütuseturu Aastakonverentsil.
Lisaks esinevad konverentsil Heido Vitsur (LHV), Priit Enok (Eesti Vedelkütuste Agentuur OSPA), Agne Kinks (TNS Emor), Meelis Migur (Statoil Fuel&Retail) Ando Leppiman (Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium), Siim Meeliste (Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium).
Täpsema kavaga saab tutvuda
SIIN.
Nii järsk tõus mõjutab juba praegu mootorikütuste tarbimist. Paljud suured tarbijad, eriti transpordiettevõtted, on juba praegu teatanud, et on oma tankimise siirdanud Lätti. Tõsi, selle aasta algusest tõstis aktsiise ka Läti, aga diislikütusele ainult 3% ja bensiinidele 7%, nii et diislikütuse hulgiostudel on hinnavahe praegu umbes 10 eurosenti meie naabrite kasuks.
Pikemalt loe Tomas Saksa kommentaari Eesti kütuseturu tulevikust
Tööstusuudiste leheküljelt.
Seotud lood
Transpordiettevõtjad on viinud pärast aktsiisitõusu tankimise Eestist väljapoole, sest ei näe konkurentsis püsimiseks teist võimalust.
Maksu- ja tolliamet möönab ohtu, et odavama aktsiisimaksu määraga raskekütteõli realiseeritakse diislikütusena.
Statoili andmetel on pärast kütuseaktsiisi tõusu tangitud Eestis sadu tuhandeid liitreid vähem diiselkütust. Ettevõtte mootorikütuste müügidirektori Meelis Miguri sõnul on selle põhjal reaalne, et transpordiettevõtete kütuse tarbimine väheneb Eestis kuni 40%.
Eilsel valitsuse istungil oli päevakorras arvamuse andmine Keskerakonna algatatud seaduseelnõule tunnistada kehtetuks järgneval kahel aastal planeeritav kütuseaktsiisi tõstmine. Pikemalt arutamata otsustas valitsus eelnõud mitte toetada.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.