• 18.02.16, 13:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vanarehvide käitlemiseks peab koguma kõrgeimaid teenustasusid

Keskkonnaministeeriumi jäätmeosakonna juhataja Peeter Eek leiab, et rehvide tootjad ja rehviorganisatsioonid peavad hakkama koguma 3-4 korda kõrgemaid vanade rehvide käitluse teenustasusid, et lahendada vanarehvide käitlemise probleem.
Keskkonnaministeeriumi jäätmeosakonna juhataja Peeter Eek.
  • Keskkonnaministeeriumi jäätmeosakonna juhataja Peeter Eek. Foto: Indrek Susi
Rehviliidu aktsiooni peale, millega kallati keskkonnaministeeriumi hoovi 5 tonni vanu autorehve, kommenteeris ministeeriumi jäätmeosakonna juhataja Peeter Eek, et vanarehvide käitlemise probleemi lahendus on kõigi osapoolte jäätmeseadusest tulenevate kohustuste täitmine ja piisava järelevalve tagamine. „Rehvitootjad peavad vastutama selle eest, et vanarehvid saavad käideldud, mitte ei kuhjata neid hunnikusse, nagu see praegu toimub,“ lausus Eek.
Ta leidis, et rehvide tootjaid esindavad rehviorganisatsioonid peavad hakkama koguma ka teenustasusid, mis tegelikud käitluskulud katab. „Täna on Eestis rehvide käitlemisel kogutav summa 45-75 eurot tonn. Võrdluseks – Soomes on teenustasu 200-230 eurot tonni kohta. Seega on erinevus 3-4 kordne, samas on rehvitootjate ülesanded enam-vähem samad,“ selgitas ta.„Isegi kui kaugmüüjad (reifendirect.de jt) liituvad rehviorganisatsioonidega ja maksavad teenustasu nagu see tänasel tasemel on, ei lahenda see kuhjunud probleeme, sest senised teenustasud ei kata ära tootjavastutusega seotud kohustuste kulusid,“ lisas ta.
Eek kinnitas, et keskkonnainspektsioon on rehviprobleemiga jõuliselt tegelemas. Hetkel tegeletakse nelja suurema rehvi kaugmüüjaga, nende seas ka Reifendirect.de, kes liitub tootjavastutusorganisatsiooniga lähiajal.
Hetkel on keskkonnainspektsioonis menetlus käimas mõlema organisatsiooni (MTÜ Rehviliit ja MTÜ Rehviringlus) osas, kuna nad keeldusid eelmise aasta lõpus tagasi võtmast vanarehve.  Rehvide vastuvõtmisest keeldumisega ei täida tootjate ühendus oma rehvide tagasivõtmise kohustust, mis on jäätmeseaduse rikkumine, öeldi keskkonnaministeeriumist.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja

Seotud lood

Uudised
  • 18.02.16, 11:29
Keskkonnaministeeriumi hoovile kallati 5 tonni kasutatud rehve
Rehviliidu tegevjuhi Kaur Kuurme sõnul on kasutatud rehvide taaskasutussüsteem jõudnud krahhi äärele. Olukorrale tähelepanu võitmiseks viis liit 5 tonni rehve keskkonnaministeeriumi akna alla.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele