Riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo möödunud aasta veomahuks kujunes 11,6 miljonit tonni, mida enam kui veerandi võrra vähem ülemöödunud aastast.
Möödunud aasta kaubamaht jäi ülemöödunud aastale alla 4,2 miljoni tonniga, ehk 26,6 protsenti. EVR Cargo juhatuse esimehe kohusetäitja Paul Lukka sõnul iseloomustab eelmist aastat tervikuna ulatuslik veomahtude langus pea kõigis kaubagruppides. “Enim mõjutas kaubavahetust majanduslik olukord ida pool, kuid madalast elektrihinnast tingituna on kohaliku elektritoodangu vähenemise tõttu ka põlevkivivedu siseturul langenud,” sõnas Lukka.
Käesolevaks aastaks prognoosib EVR Cargo veomahtude jätkuvat vähenemist viie protsendi ulatuses. “Naftasaaduste vedu jätkab vähenemist tulenevalt regiooni ning Eesti-sisese konkurentsi tihenemise tõttu,” lisas Lukka.
Suurematest investeeringutest on EVR Cargol tänavu kavas alustada kogu veduripargi kaasajastamise aluseks oleva manöövervedurite moderniseerimisega, vagunipargi järk-järgulise uuendamisega ning vagunite kapitaalremondiga. Käesoleva aasta kevadel valmib Tapal ka uus vagunite pesu- ja värvitsehh.
Mullu oli suurima veosekäibega kaubagrupiks väetised, mille veomaht 3,72 miljonit tonni suurenes aastaga 11,2 protsenti. “Loode-Venemaal asuvatele väetisetootjatele on Eesti transpordikoridor atraktiivne nii pakutava teenuse kvaliteedi, veokorralduse kui ka terminalide töö osas, seega ootame väetiste osas mõõduka kasvutrendi jätkumist ka alanud aastal,” märkis Lukka. Väetistele järgnesid mineraalsed vedelad kütused 3,71 miljoni tonniga, mille veomaht kahanes aastaga 42 protsenti. Põlevkivi veomaht vähenes 37 protsenti 1,68 miljoni tonnini, keemiakaupade vedu kahanes 15 protsenti 1,05 miljoni tonnini ning puistekaupade vedu vähenes 47 protsenti 376 tuhande tonnini.
Konteinerkaupade aastaseks veomahuks kujunes 44 812 konteinertingühikut (TEU), kahanedes aastaga 40 protsenti. “Mullune konteinervedude maht peegeldas majandussuhteid Venemaa ja ülejäänud maailma vahel, ka alanud aastal tuleb konteinervedude prognooside osas olla ettevaatlik seoses Venemaa impordi vähenemise ning suurenenud konkurentsiga Venemaa enda sadamatega,” lisas Lukka.
Kaubavahetus Venemaaga vähenes mullu 18 protsenti 6,7 miljoni tonnini, Valgevenega kasvas kaubavahetus 54 protsenti 942 tuhande tonnini. Leedu suunal lähetatud või vastu võetud kaupade kogumaht suurenes 69 protsenti 690 tuhande tonnini, Läti veomahud vähenesid 63 protsenti 487 tuhande tonnini ning Kasahstani suunal vähenesid veomahud 88 protsenti 205 tuhande tonnini.
Transiitvedude maht kahanes aastaga 25 protsenti 7,21 miljoni tonnini, moodustades 62 protsenti kogu veomahust.
Eesti transiidisektori langusest loe pikemalt
SIIT.
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kooskõlastab uut raudtee kasutustasude metoodikat. Ministeerium väidab pressiteates, et uue metoodika eesmärk on suurendada raudteesektori konkurentsivõimet. Raudtee kasutustasud uue metoodikaga aga kaubavedajate jaoks väiksemaks ei muutu.
Eesti ja Läti raudteel on kaubaveomahud tänavu võrreldes eelmise aastaga sügavas miinuses. Kui aasta alguses tundus, et ka Leedu raudtee kaubaveod käivad sama rada, siis praeguseks on Leedus kaubamahud raudteel ainsana Balti riikides kasvus.
Ootamatu kriis ajas Eesti Raudtee juhid Moskvasse läbirääkimisi pidama.
Statistikaameti statistika näitab, et viimaste kuude veosekäive Eesti raudteetaristul on langenud tasemele, mida 1991. aastasse ulatuvast statistikast varem ei leia.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.