Kui ei ole eraldi kirjalikult kokku lepitud teisiti, ei vastuta ekspediitor lennukiga kauba sihtkohta toimetamisel võimaliku hilinemise eest. Ta ei võta vastutust, kui näiteks lennufirma broneeringute või transiitmarsruudi muutuse tõttu planeeritud saabumine hilineb.
Kui muudes logistikavaldkondades vastutab ekspedeerija muu hulgas veose õigeaegse kohalejõudmise eest, siis lennutranspordi puhul see reegel enamasti ei kehti. Lennuliini kohustus on veolepingu järgi toimetada kaubad kohale mõistliku aja jooksul (reasonable dispatch).
Kaubaruumi saadavus muutub pidevalt, paljuski ka ettenägematute olukordade tõttu, näiteks lennu. Sellest lähtuvalt, juhul kui ei ole eraldi kirjalikult kokku lepitud teisiti, ei vastuta ekspediitor kauba sihtkohta toimetamisel võimaliku hilinemise eest.
Graafikust kõrvale¬kaldeid esineb hinnanguliselt 10–20% juhtudest. Veo tellimisel tasub arvestada võimaliku ajavaruga ja hinnata riskid ning võimalikud kahjud hilinemise korral. Kui ajavaru puudub, pakub enamik lennuliine kõrgema veotariifiga prioriteetteenust, mille puhul käsitletakse ja laaditakse kaupasid eelisjärjekorras, transiidiaeg on lühem ja hilinemise tühistamine risk oluliselt väiksem.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.