• 21.05.15, 13:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vormsi uus parvlaev alustab sõitmist

22.mail saab nime uus Vormsi reisiparvlaev Ormsö, mis alustab Rohuküla-Sviby liini teenindamist 1. juunil.
Veeteede Ameti juht Rene Arikas sõnas, et Ormsö valmimine on märgilise tähendusega Eesti laevaehituse ajaloos, kuna nii suurt reisilaeva ei ole varem siin ehitatud. „Ormsö on hea näide meie laevaehituse kõrgest tasemest,“ lausus ta.
Vormsi vallavanema Tanel Viksi sõnul lahendab uus laev kolm senist kitsaskohta: suvisel tipphooajal leevenevad probleemid inimeste ja kauba jõudmisega saarele ja sealt ära, talvisel ajal võimaldab laeva jääklass teha ülesõitu mugavates tingimustes ning samuti on uus laev oluliselt mugavam eakatele ja liikumisraskustega inimestele.
 Ormsö mahutab ligi 30 sõiduautot ja 200 reisijat. Laeva pikkus on 45, laius 12 ja süvis 2,7 meetrit. Laeva töökiirus täislastis on 12 sõlme ning peamasinate võimsus 2 x 1000 kW. Laev peab olema suuteline liikuma 45 cm paksuses silejääs kiirusega kaks sõlme. Ormsöle on planeeritud ka toitlustusteenus. Laev maksis 9,3 miljonit eurot, millest 93,5 protsenti rahastas Euroopa Regionaalarengu Fond. Varem on riik ehitanud Euroopa Liidu toel katamaraan-tüüpi parvlaeva Runö Ruhnu saarega ühenduse pidamiseks (2012. aastal), alumiiniumist monokorpusega parvlaeva Abro (2013. aastal) Abruka saarega ja reisiparvlaeva Wrangö (2013. aastal) Prangli saarega ühenduse pidamiseks. 14. mail allkirjastasid Veeteede Ameti ja laeva ehitaja Baltic Workboats AS esindajad reisiparvlaev Ormsö laeva üleandmise ja heakskiidu protokolli. Selle dokumendi alusel anti laev laevatehase poolt tellijale ehk Veeteede Ametile. Lääne maavalitsus on sõlminud lepingu Väinamere Liinid OÜ-ga reisijate-, sõidukite- ja kaubaveo teenuse osutamise avaliku teenindamise otselepingu.

Seotud lood

Uudised
  • 24.04.15, 10:01
Vormsi parvlaev pääseb liinile
Valitsus muutis kehtivat korraldust, millega laiendati aluseid, millistel tingimustel on riigil võimalik riigivara ehk siis Sviby-Rohuküla-Sviby liini jaoks tellitud parvlaeva vedaja kasutusse anda.
Uudised
  • 11.12.14, 12:29
Palo sõlmis Tallinna Sadamaga parvlaevalepingu
Majandus- ja taristuminister Urve Palo ja Tallinna Sadam sõlmisid täna lepingu parvlaevaühenduse korraldamiseks Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu liinidel.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele