• 25.03.15, 16:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nõukogu kinnitas Eesti Raudtee kahjumis majandustulemuse

ASi Eesti Raudtee nõukogu kinnitas ettevõtte eelmise aasta majandusaruande, mille järgi oli raudteetaristu haldaja 2014. aasta kahjum 0,26 miljonit eurot.
Eesti Raudtee äritulud olid eelmisel aastal 55,5 miljonit eurot ja need kahanesid aastaga 12,7 miljoni võrra ehk 18,6%. Müügitulu langes võrreldes tunamullusega 20% ehk 51,5 miljoni euroni. Müügitulust 85 protsenti teeniti kaubavedude teenindamisest, 7 protsenti reisivedude teenindamisest ning 8 protsenti moodustasid muud tulud.
2014. aastal investeeriti kokku 15,5 miljonit eurot, mida on 42% vähem kui tunamullu.
AS Eesti Raudtee nõukogu esimehe Raivo Vare sõnul oli möödunud aastal olulisel kohal töö efektiivistamine. „Oleme tegelenud kokkuhoiuga ning lahendanud pika ajalooga probleeme.“ Vare nentis, et majandustulemused peegeldavad raudteeturu hetkeolekut. „Ettevõtte peamine sissetulekuallikas on jätkuvas languses. Vähenev tulubaas on viinud langusesse ka tulemused.“
2014. aastal veeti AS Eesti Raudtee infrastruktuuril 19,22 miljonit tonni kaupa, millest 14,08 miljonit tonni tuli transiitvedude, 0,62 miljonit tonni ekspordi ja 1,05 miljonit tonni impordi arvelt. Suurim oli nafta ja naftasaaduste osatähtsus, mis moodustas 9,83 miljonit tonni kogu vedude mahust, järgnesid väetised 3,35 miljoni ja põlevkivi 2,67 miljoni tonniga. Kohalikke vedusid tehti 3,47 miljoni tonni ulatuses. Konteinervedude mahuks oli 72 000 TEU-d ning aastaga suurenes see 16 protsenti.
Kaubaveomahtude maht 2014. aastal oli 21 protsenti väiksem 2013. aasta mahust. Peamiseks partneriks kaubavedudes oli Venemaa, kust möödunud aastal laaditi Eesti suunale 10,2 miljonit tonni veoseid. Võrreldes 2013. aastaga vähenes maht 30 protsenti. Kasvasid veod Lätist ja Kasahstanist.
AS Eesti Raudtee juhatuse esimees Ahti Asmanni sõnul oli 2014. aasta suurimaks väljakutseks jätkuvalt langevate transiidimahtude juures tagada raudtee stabiilne rahastamine. „Riiklikult reguleeritud infrastruktuuri kasutustasu metoodika ei taga infrastruktuuri kulude katmist ning ei võimalda reisirongide kvaliteetset teenindamist,“ selgitas Asmann.

Seotud lood

Uudised
  • 15.01.15, 14:22
Palo lubab raudtee rahastamise lahendada järgmiseks aastaks
Majandus- ja taristuminister Urve Palo sõnul tuleb lahendused Eesti Raudtee finantseerimiseks leida järgmise aasta riigieelarves.
Uudised
  • 19.12.14, 15:09
Eesti Raudtee palub riigiabi
Eesti Raudtee juht Ahti Asmann rääkis Vikerraadiole, et ettevõte ei saa riigi toeta enam hakkama.
Uudised
  • 19.12.14, 15:14
Eesti Raudtee jääb järgmisel aastal kahjumisse
AS Eesti Raudtee nõukogu võttis vastu 2015. aasta eelarve, mille puhaskahjum on 9 miljonit eurot.
Uudised
  • 19.01.15, 08:00
Kaubavedu Eesti raudteel vähenes
Mullu veeti Eesti Raudtee taristul ligi veerandi võrra vähem kaupa kui aasta varem, teatas ettevõte.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele