Kindlustusettevõtted võivad vähendada kaskokindlustuse kahjuhüvitist, kui kahju on tekkinud liiga kulunud või hooajale mittevastavate rehvidega sõitmisest.
Ilmade külmenedes tasub suverehvid aegsasti talverehvide vastu vahetada ning ühtlasi talverehvide seisukorda kontrollida – rehvimustri sügavus peab olema vähemalt 3 millimeetrit ning soovituslik mustri sügavus on 5 millimeetrit.
Paljud autojuhid ei vaheta rehve piisavalt tihti, sest ei arvesta võimalike riskide ja kahjudega, mida toob kaasa kulunud rehvidega sõitmine. „Kahtlemata on olulisim tagada enda, lähedaste ja kõigi liiklejate ohutus ning sõita kvaliteetsete rehvidega. Ka kõige kallimad talverehvid on odavamad kui ühest autoõnnetusest tingitud kahjude katmine,“ ütles Goodyear Dunlopi Põhja-Euroopa tootespetsialist Ernestas Cejauskas.
Väiksemate liiklusõnnetuste tagajärjeks olevate esitulede, radiaatori või põrkelaua hüvitamine maksab kindlustusseltsile 500-1500 eurot. Nõuetele mittevastavate rehvide korral võib jääda hüvitis osaliselt või täielikult saamata.
Cejauskase sõnul auto pidurdusaeg ja -teekond pikenevad kulunud rehvidega sõites ning auto ei püsi kindlalt teel. Auto juhitavust halvendab oluliselt juba seegi, kui üks rehv neljast on kulunud.
Talverehvid peavad autol all olema umbes 150 päeva ning üldjuhul kestavad head rehvid kaks hooaega ehk 300 päeva. Seega, nelja kvaliteetse rehvi kasutamine talvehooajal maksab vaid 0,8–1,5 eurot päevas, kuid autoõnnetusest tingitud kahjud oleksid oluliselt suuremad,” ütles Cejauskas.
Seotud lood
Eestis peavad 1. maist kõikidel autodel olema all suverehvid. Rehvitootja Goodyear Dunlop Eesti müügijuhi Risto Kivisiku sõnul on oluline algavaks suvehooajaks valmistuda aegsasti ning juba praegu kontrollida, et auto suverehvid oleks heas seisukorras.
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.