• 03.04.13, 16:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida logistikaettevõtted peaksid teadma tuleohutusest?

10. aprillil toimub Tallinnas Äripäeva Tuleohutuse Aastakonverents, kus arutatakse tuleohutuse vallas tehtud seadusemuudatusi ja räägitakse, kuidas koostada tuleohutuse aruannet.
Logistikaettevõtetes on tuleriskid suurema tähelepanu all juba seetõttu, et need kujutavad ohtu nii inimeludele kui keskkonna võimalikule reostamisele. Tule levik laos võib mõne minutiga levida drastiliselt. Konverentsil saavad sõna erinevad spetsialistid, et pakkuda kuulajatele tuleohutuse valdkonna kohta kasulikku ja harivat teavet.
Konverentsil räägitakse seadusega kehtestatud kohustustest esitada enesekontrolli tuleohutusaruanne, kuna selgus, et eelmisel aastal esitatud aruannetes on veel palju lünki ja aruannete sisuline pool vajab tublisti täiendamist.
Räägitakse ka sellest, et käesoleva aasta alguses muutusid nõuded automaatse tulekahjusignalisatsiooni hoolduse korraldamiseks ning mõned tingimused läksid isegi leebemaks.
Juttu tuleb ka vabatahtlike päästjate tegevusest, mis on riigi poolt küll soositud, aga eeldab tihedamat koostööd ettevõtetega. Kuidas peaksid ettevõtted (tule)õnnetuskohal koostööd tegema Päästeametiga, selgub samuti konverentsil.
Veel antakse ülevaade sellest, kuidas korraldada evakuatsiooniõppust ja sellest, et tuleohutusele kulutatud summad võivad olla mõnikord päris suured.
Kuidas hoida tasakaalu nõuete täitmise ning vajaminevate ressursside vahel, tuleb arutlusele aga konverentsi vestlusringis.
Konverentsile juba registreerinud osalejate nimekirjaga on võimalik tutvuda SIIN.
Konverentsile ootame ettevõtete tuleohutuse eest vastutavaid isikuid ja turvajuhte, sest päeva jooksul käsitletavad teema aitavad tõhustada ohutusele suunatud tegevusi.
Konverentsi päevakava:
9.50 – 10.00 Konverentsi sissejuhtaus. Konverentsi moderaator Tuleohutusekspert Toomas Randmaa OÜ tegevjuht Toomas Randmaa
10.00 – 10.30 Milline on täna päästeameti reageerimisevõimekus ja mida oodatakse ettevõttelt? Päästeameti peadirektor Kuno Tammearu
Tänane pääste eesmärk (Päästeseaduse alusel), päästekomandode arv ja paiknemise põhimõtted; päästemeeskonna kohalejõudmise kiirus, meeskondade võimekus (sh elupääste suutlikkus), läbiviidud struktuurireformide vajalikkus. Milline on vabatahtliku pääste tänane tegevusvõimekus? Miks peaks ettevõtja soosima töötaja tegevust vabatahtliku päästjana või toetama kohalikku vabatahtlikku päästeüksust? Riigi vastutus juhul kui päästemeeskond ei jõua õigeaegselt õnnetuskohale.
10.30– 11.45 Ettevõtete enesekontrolli tuleohutusaruanne ja juba muutunud nõuded. Kahjuennetus OÜ tuleohutusekspert Aivar Põlda
Millised organisatsioonid peavad esitama tuleohutusaruande, rõhuasetusega kogunemisruumide ja kogunemishoonetega organisatsioonidel ning tööstus- ja laohoonetel ning ohtlike ettevõtete ehitistel? Kuidas määratakse hoone kasutajate arv, mis on püsikasutus, mis on mitmekorruseline kogunemisruum, kuidas käsitleda aruandekohuslust segakasutusviisiga hoones (nt osa hoonest büroo, osa piirpindala ületav kogunemisruum, osa tööstus- ja laohoone)? Aruande koostamisel enamlevinud vead. Enesekontrolli tuleohutusaruande täitmisele peavad eelnema vajaliku tegevused, millised?
11.45 – 12.00 Millised on uued nõuded automaatse tulekahjusignalisatsiooni hoolduse korraldamisel? Siseministeeriumi pääste- ja kriisireguleerimispoliitika osakonna nõunik Martin Lambing (videointervjuu)
21.01.2013 hakkas kehtima Siseministri määrust nr 1 "Nõuded tulekahjusignalisatsioonisüsteemile ja ehitised, kus tuleb automaatse tulekahjusignalisatsioonisüsteemi tulekahjuteade juhtida Häirekeskusesse" sh uued hooldustööde üleandmise aktid, nende koostamise ja tellijale esitamise tähtaeg, Häirekeskusega ühendatud hoonete nõuete leevendused.
12.00 – 13.00 Lõuna
13.00 – 13.30 Kuidas kooskõlastada evakuatsiooniõppuste läbiviimist Häirekeskusega? Häirekeskuse peadirektori asetäitja Eva Rinne
Kuidas iga-aastase evakuatsiooniõppuste läbiviimise kohustusega organisatsioon kooskõlastab õppuse toimumise Häirekeskusega? Kas on tegemist kohustusliku tegevusega? Millised on kooskõlastamise vorminõuded (kirjalik või suuline)? Millised andmed tuleb Häirekeskusele edastada? Kuidas vältida eritalituse põhjuseta väljasaatmist õppuse läbiviimisel?
13.30 – 14.00 Ettevõtte (esindaja) ja päästemeeskonna koostöö (tule)õnnetuskohal. Päästeameti Põhja Päästekeskuse Reageerimisbüroo vanemoperatiivkorrapidaja Mart Sild
(Tule)õnnetuskohale saabudes ootavad päästjad, et ettevõtte esindajad suudavad anda neile vajalikku informatsiooni. Algab see juba teavitusest kuidas objektile saabuda, millised on sissepääsud ja kas toimivaid asukohaplaane on päästjatele anda.
14.00 – 14.20 Kohvipaus
14.20 – 14.50 Kuidas organisatsioon saab kontrollida tuleohutusnõuete täitmist? Pärnu Haigla riskijuht Enn Eberg (läbirääkimisel)
Tuleohutuse seadus sätestab organisatsiooni juhtkonna kohustuse kontrollida tuleohutusnõuete täitmist: Kuidas peaks see olema korraldatud tuleohutusaruande esitamise kohuslastel? Kes peaks seda teostama? Millises ulatuses? Kas kontroll peab olema dokumenteeritud? Milliseid järeldusi peab tegema kontrolli tulemustest? Millised abimaterjalid on kontrolli teostajal täna kasutada? Milline on kontrolli teostaja vastutus? Millise tegevusega tagatakse töötajate tuleohutusalane väljaõpe ja teavitamine?
14.50 – 15.20 Mis tähendab olla vabatahtlik päästja? Siseministeeriumi nõunik Tõnis Lepp
15.20 – 15.50 Vestlusring: Kuidas saavutada tasakaal tuleohutusnõuete täitmiste ja nõuetele kuluvate ressursside vahel?
Osalejad:Arhitektibüroo Tõnis Tarbe OÜ, Tõnis Tarbe
Kahjuennetus OÜ tuleohutusekspert Aivar Põlda
Päästeameti Põhja Päästekeskuse Reageerimisbüroo vanemoperatiivkorrapidaja Mart Sild
Vestlusringi juhib moderaator Toomas Randmaa
15.50 – 16.00 Konverentsi lõpetamine
Konverentsi info:
Tuleohutuskonverentsi hind on kuni 03.04.2013 registreerudes 179 eurot (km-ga 214,80 eurot).Hind alates 04.04.2013 registreerudes on 229 eurot (km-ga 274,80 eurot).Registreerides korraga ühest maksjaettevõttest kaks või enam osalejat kehtib lisasoodustus 10%.
Lisainfo ja registreerimine veebilingilt SIIN ja telefonil 667 0106 või [email protected]

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele