Veofirmad rikuvad massiliselt sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja reegleid, mis võib kaasa tuua avariid ja kauba kahjustamise.
Äripäev avaldas tööinspektsiooni andmed kaheksa enim töö- ja puhkeaja nõudeid rikkunud veofirma kohta. Nende nõuete järgimine on tähtis, kuna väsinud juhi puudulik reageerimisvõime teeb ta ohtlikuks endale ja kaasliiklejatele. Samuti ohustab ta ka kauba tervena kohalejõudmist. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi andmeil möödunud aastal nõuete eirajate arv kasvas – 10 kuu jooksul rikkus kontrollitud veokeist nõudeid ligi 40 protsenti, aasta varem oli näitaja kolmandik.
Ministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhtivspetsialisti Eda Rembeli andmeil põhjustas rikkumiste senisest suurema avastamise nii sagedasemad kontrollid kui ka tihe konkurents.
Rekordilise eksimuste arvuga jäi silma Morobell OÜ. Edetabelis järgnenud firmal on rikkumisi peaaegu kaks korda vähem. Morobelli juht Raivo Baum andis teada, et ettevõte selgitab autojuhtidele, et töö- ja puhkeaegadest tuleb kinni pidada. Nüüdseks oleme tihendanud oma sisekontrolli, et selliseid rikkumisi ei esineks,” kinnitas Baum. “Julgen arvata, et meil ei olnud rikkumisi väga palju, võttes autode koguarvu. Eks väiksemate autode arvuga on ka rikkumiste hulk väiksem ja tööinspektsioon oskab rääkida ainult viimasel ajal kontrollitud vedajatest.”
Ta selgitas, et kontrolli käigus väljatoodud tõsisemad rikkumised olid kohalikel vedudel, kus ilmastikuolude tõttu oli kalalaev hilinenud ja laadimine võttis rohkem aega, mis omakorda mõjutas autojuhi tööaega. Väiksemad rikkumised olid seotud
autojuhtide töö- ja puhkeaja registreerimisega, kus näiteks tollis peab autojuht veokit liigutama, või praamile sõidul, kus autojuht unustas sõidumeerikupraami märgile ümber lülitamast, või parkimisprobleemide korral jättis salvestuslindile vastava märkuse tegemata.
Rikkumiste arvult kolmanda ettevõtte Laarmann ja Ko ASi omanik Eino- Jüri Laarmann sõnas, et eksimused on vahel ka mõistetavad: kui tee peal on takistus, siis ei jõua juht piisavalt ruttu õigesse parklasse.
“Autojuht enam-vähem teab, kus on parklad, seal saavad nad ka puhata. Aga kui teel läheb midagi segamini, siis juhtub selliseid asju,” sõnas Eino-Jüri Laarmann. “Mõni juht saab hakkama, teine on Euroopas vähem sõitnud. Juhid vahetuvad.
Nad ei sõida ka kindlaid marsruute, vahel on ka kaart vale. Kiirtee peal autot seisma ei saa panna, peab parklani jõudma.”
Laarmann ja Ko ASi puudutab ka väärteomenetlus raskete rikkumiste tõttu: üks autojuht ületas päevast sõiduaega korduvalt – ükskord 2,5 tunni võrra ja teine kord 3,5 tunni võrra; sama ettevõtte teine autojuht ületas päevast sõiduaega 2 tunni võrra.
Tööinspektsioon karistas väärteomenetluse korras ettevõtte juhatuse liiget, põhjuseks oli muu hulgas sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja kohta andmete esitamata jätmine. Eino-Jüri Laarmann palus Äripäeval sel teemal rääkida ettevõtte juhatuse esimehe Paavo Laarmanniga. Viimane sõnas, et ei viitsi sel teemal rääkida ning et tööinspektsiooni jaoks on ka üks sekund rikkumine.
Tööinspektor teeb kõigi avastatud rikkumiste kohta ettekirjutused need kõrvaldada. Vajadusel tehakse ettevõtetes ka järelkontrolli ning kui rikkumised ei ole kõrvaldatud, siis alustatakse väärteomenetlust. Raskete rikkumiste tuvastamise
korral võib tööinspektor alustada ettevõtte suhtes väärteomenetluse juba esimesel korral rikkumist avastades.
Seotud lood
Politsei pöörab alanud nädalal üle Eesti suuremat tähelepanu raskeveokite tehnoseisundile ning veoki- ja ühistranspordijuhtide töö- ja puhkeaja nõuetest kinnipidamisele.
Tööinspektsioon avaldas kaheksa veofirmat, kes on suurimad sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja reeglite rikkujad.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.