Eestis on 57% rahvusvaheliste vedude turul tegutsevatest autoevdajatest vaid kuni 5 veoautoga ettevõtted.
Majandus- ja kommunikastiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhtivspetsialist Eda Rembel tõi autoveo seadusandlust tutvustaval Äripäeva loengul välja, et Eestis on tendents vähese veoautode arvuga ettevõtete suunas. Rahvusvahelisel veoturul tegutsevatest ettevõtetest oli aasta alguse seisuga 32% veofirmadest 1-2 veoautoga. 3-5 autoga vedajaid oli 25%. „Seega enamik turust on väikeettevõtted,“ nentis Rembel, sest kuni 5 autoga ettevõtteid on veoturul 57%.
6-10 veoautoga ettevõtteid oli 22%, 11-20 autoga 12%, rohkem kui 20 autoga ettevõtteid oli 9%. Rembel lisas, et eilse seisuga oli Eestis ainult kaks enam kui 100 autoga veofirmat.
Seotud lood
Märtsis kehtima hakanud autoveoseaduse muudatuste järgi läks karmimaks karistusmäär tegevusloata autovedajale.
Märtsist kehtima hakanud Autoveoseaduse muudatuste järgi ei ole rahvusvaheliste vedude turul tegutsemiseks enam vajalik eeltingimus, et vedaja peab olema tegutsenud kaks aastat sisevedudel.
Alates 2011. aastat on kiirelt tõusmas rahvusvahelistel vedudel kasutatavate veokite hulk. Kahe aastaga on veoautode arv rahvusvahelistel vedudel kasvanud 26%.
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.