Võrreldes 2010. aasta detsembriga kasvatas Itella SmartPOST eraisikute pakkide turul oma osakaalu tänavu aasta esimese kvartali lõpuks ligi kaks korda.
TNS Emori läbiviidud uuringu kohaselt oli Itella SmartPOSTi turuosa 2010. aasta lõpul 21%. Tänavu märtsiks ulatus turuosa 38%ni. Sellega on ettevõte turu suuruselt teine pakiteenuse pakkuja riikliku postiettevõtte järel.
Itella SmartPOSTi tegevjuhi Risto Eelmaa sõnul laiendab ettevõte sel aastal iseteeninduslike pakiautomaatide võrku 10 automaadi võrra. Laienemise järel kuulub võrku kokku 62 sinist värvi pakiautomaati, mis asuvad kaubanduskeskuste sisepindadel üle Eesti. Samuti on plaanis laiendada olemasolevate pakiautomaatide kappide arvu seal, kus kaubanduskeskuse siseselt selleks vajadust ja võimalust on.
Turu-uuringu kohaselt saavad Eesti tarbijad keskmiselt 4 pakki aastas. Eelmaa sõnul on seda umbes poole vähem kui Soomes, mis viitab ka Eesti turu jätkuvale kasvupotentsiaalile. Vanuseliselt on pakisaajaid kõige rohkem nooremasse vanusegruppi kuuluvate, 15-24 aastaste tarbijate hulgas. Kui pakkide koguarvestuses saavad keskmisest rohkem pakke naissoost tarbijad, siis välisriikidest saadetud pakkide saajate osas on ülekaalus mehed.
Uuringust ilmneb ka, et protsentuaalselt on maapiirkondades pakisaajaid rohkemgi kui linnas. “Üks tõenäoline selgitus on siin see, et linnainimesel on suured kaubanduskeskused lähedal, mistõttu tema niipalju postikaubamajadest või e-kauplustest tellimisele mõtlema ei pea.
SmartPOST on osa Itella Grupist, mis pakub kaupade- ja informatsioonivoogude korraldamise lahendusi. Grupp tegutseb kirjade-, informatsiooni ja kaupade logistika valdkonnas Põhja- ja Kesk-Euroopas ning Venemaal.
Seotud lood
Alates 2010. aastast Itella SmartPOSTi juhtinud Risto Eelmaa lahkub 1. maist ametist. Ettevõtte juhtimise võtab ajutiselt üle Posti OY rahvusvahelise äri arengu eest vastutav Tomas Olsson.
Itella SmartPOSTi pakimahud on 2013. aasta esimese poolaastaga kasvanud 46%, mis ületab ettevõtte tegevjuhi Risto Eelmaa sõnul pakituru kasvu tervikuna.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.