Viimastel aastatel on kõik autotootjad teinud tugevaid pingutusi autode kvaliteedi tõstmiseks ning paistab, et see on ka vilja kandnud.
Kui vastavalt J.D. Poweri andmetele esines 1998. aastal esimese kolme aasta jooksul iga 100 auto kohta keskmiselt 278 tehnilist viga või riket, siis selleks aastaks on see kukkunud 132-ni. 1998. aastal oli esines kõige usaldusväärsemal automudelil 92 viga ning kõige vähem usaldusväärsel 517 viga saja auto kohta. Seega kõige kvaliteetsema ja kõige vähem kvaliteetsema automudeli vigade arvu vahe oli sellal 425, kuid praeguseks on see kahanenud 284-ni.
Sarnast trendi näitab ka Soomes eelmisel aastal läbi viidud korraliste tehnoülevaatuste analüüs. Selle aluseks võeti 2008. aastal esmaselt registreeritud autod, mis käisid 2011. aastal esimest korda korralisel tehnoülevaatusel. Kui 2005. aastal tehtud samasuguses analüüsis hõivasid esimesed kümme kohta Jaapani automargid, siis nüüd on pilt kirjum. Eesotsas on esindatud erinevaid jaapani, saksa, rootsi ja prantsuse autotootjad.
Seega võime näha trendi, et erinevate autotootjate kvaliteedierinevused vähenevad selgelt ning uue auto ostjal on võimalus valida erinevate meeldivate ja sobivate automudelite vahel ilma, et peaks pöörama liigset tähelepanu võimalikele kvaliteediprobleemidele.
Seotud lood
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.