Kütusehinna tõus on sundinud transpordifirmasid kehtestama aegade suurimaid kütuselisa tasusid transporditeenuste hindadele.
Eesti suurima käibega autotranspordifirma AS Transpoint International (EST) kehtestas märtsis kütuselisa tasuks 21,3%. Ettevõte on kütuselisa tasu arvestanud 2010. aasta novembrist ja siiani ei olnud kütusehinna eest arvetele lisatav protsent nii kõrgele tõusnud. 2010. aasta novembris oli kütuselisa tasu 9,9%. Üle 20% tõsusis kütuselisa esmakordselt tänavu veebruaris.
Samuti jõudis märtsis suurima kütuselisa tasuni Eesti turu üks suuremaid ekspedeerimisfirmasid AS Schenker. Schenkeri kütuselisa tõusis märtsis esmakordselt üle 20% jõudes 21%ni. 2006. aasta juunist kütuselisa arvestaval Schenkeril oli veel 2009. aasta juunis kütuselisa tasu 0%.
Eestis tegutsev suurim kullerfirma DHL on märtsis kütuselisaks kehtestanud 17,5%, mis on protsendi võrra kõrgem kui eelmisel kuul. DHL annab teada, et Indeksit kohaldatakse kahekuulise viivitusega. Seega on märtsi kütuselisa suurus kalkuleeritud jaanuari keskmise kütusehinna baasil. Märtsi kütusehinnad kajastuvad alles maikuu kütuselisa tasus.
Seotud lood
Täna hommikul oli Neste diiselkütuse hulgihind 1,188 eurot/liiter. Viimati oli hind lühiajaliselt madalam eelmise aasta juunis.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.