Eile teatasid Tallinna Sadam ja Elering, et hakkavad tegema koostööd Muugale vedelgaasi ehk LNG-terminali rajamiseks. Ärimees Heiti Hääl leiab, et parim koht taolisele ettevõttele oleks siiski Paldiski, kuhu tema rajab praegu sarnast terminali.
Paar kuud tagasi ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, et riigil pole LNG-terminali ehituse suhtes asukohaeelistust välja kujunenud, kuid praegustest kavandajateset on ühe terminaliprojekt teie omast kvaliteedilt tunduvalt üle. “Meil ei ole konkreetset eelistust selles osas, on tegelikult lihtne vastus. Aga me saame samas öelda, et nende projektid on vaieldamatult täiesti erinevas kvaliteedis meie hinnangul, nimesid nimetamata. Kindlasti neid projekte iseloomustab ka vastastikune pori loopimine, millesse ma soovitan teil suhtuda üsna külmalt.”
Hääl ütles Partsi, et mitmele ekspertiisile tuginevalt on ta endiselt veendunud et regionaalse LNG terminali parim asukoht Eestis on Paldiski. “Seal ei segaks LNG laadimine muud laevaliiklust, terminal oleks aktsepteeritud ainsa Eesti asukohana ka Soome poolt ja paikneks plaanitava Eesti-Soome gaasiühenduse BalticConnector jalamil,” selgitas ta. “Terminali rajamine Paldiskisse võimaldaks sama projekti raames tagada gaasivarustuse lisaks ka Sauele, Keilale ja Paldiskile. Muugal selline sünergia kindlasti puudub.”
Kuidas puudutab “riikliku” konkurendi tekkimine tema äri, selle kohta ütles Hääl, et tal on hea meel, et LNG kui alternatiiv on riiklikul tasemel omaks võetud ja et riigil on soov sellel baseeruvat energeetikat jõuliselt arendada. “Kes siis veel peaks koos asju uurima, kui mitte riigiettevõtted ühiselt,” lisas ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Paldiski veeldatud maagaasi (LNG) terminali projekt sai Keskkonnaameti heakskiidu, teatab Balti Gaas.
Venemaast sõltumatust ihkav Valgevene on huvitatud osalemisest Leedu veeldatud gaasi (LNG) projektis, teatab Bloomberg.
Täna sõlmisid Tallinna Sadam ja Elering koostöölepingu, mille kohaselt hakatakse ühiselt tegema eeltöid terminali rajamiseks Muuga sadamasse.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.