Kui autopark kasvab suuremaks paarist autost, muutub mugavaks pidada järge hooldustööde ja sõidukite heakorra üle GPS jälgimisteenuse abil.
Praegu on autoparkides tavaliselt kasutusel kaks meetodit - kas kogutakse kõik paberid ühte suurde mappi ja ehk kirjutatakse ka käsitsi üles, kus või millal midagi tegema peab, või on vastutaval inimesel Exceli fail, kus iga auto kohta kirjas mõni rida.
Sellised süsteemid toimivad, kuni paberikuhi on kindlas kohas või Exceli fail ei hävi või ei teki mitut koopiat, mille puhul lõpuks enam keegi kindel pole, missugune on päris õige. Samuti kaasneb seesuguste majapidamistega alati väike risk ja sõltuvus majapidamise peremehest - kui peaks temaga midagi juhtuma, võib kõik uppi lennata.
GPS peab arvet hoolduste üle. Kõikidel sõidukiga seotud hooldustöödel on aga mõni ühine joon - neid peab tegema mingil kindlal kuupäeval või mingi kindla läbisõidu järel. Kui kuupäevalisi tegevusi aitab meeles pidada Outlook või lihtne kalendrisse sodimine, siis läbisõidu puhul meelespidamine enam nii kerge pole.
Seepärast on mõistlik koondada seesugused tegevused kõik ühte kohta, mis tunneb nii kalendrit kui ka kella ning loeb ka autode läbisõite - GPS-jälgimisteenusesse. See annab suure hulga eeliseid senise paber-pastakas või Exceli fail meetodi ees.
Lähiaastad annavad veelgi enam põhjust kolida hoolduspäeviku pidamine ümber GPS-teenusesse. Peagi hakkavad nii sõidukitootjad kui ka sõidukitesse paigaldatavad seadmed rääkima nii palju ühist keelt, et ka tavaline jälgimisseade saab teada mootori ning muude oluliste sõiduki osade veakoode ning oskab informatsiooni hoolduste eest vastutava inimeseni toimetada.
Auto info saadetakse otse hooldusfirmasse. Teine loogiline käik on info kulgemine enam mitte ettevõtte palgal oleva hooldusjuhi kaudu, vaid info toimetatakse otse hoolduspartneri kätte.
Hoolduspartner tegeleb oma klientide hoolduste problemaatikaga ettevaatavalt ning saab seeläbi pakkuda kliendile mugavamat teenust ning mahtude kasvades ka konkurentsivõimelisemat hinda.
Tasub teada
Hoolduspäevik GPS-jälgimisteenuses
* GPS-jälgimisteenuse abil saab märguandeid e-posti või SMSi teel peatselt tehtavast hooldustööst - see annab võimaluse vajalikeks töödeks valmistuda (tellida vajalikud varuosad või panna kinni aeg teeninduses). Juhus, et mõni kuupäev või sõidulimiit kogemata ületatakse, kahaneb märgatavalt. * Informatsioon hooldustööde kohta on jagatud kogu ettevõtte kasutajate vahel - kõik, kellele on vastav ligipääs antud, saavad näha tehtud ja tegemata tööde nimekirja ning niimoodi saab silmanurgast olukorral pilku peal hoida juhtkond või sõiduki igapäevane kasutaja. * Saab näha allesjäänud ressursse. Näiteks märgata, et veokit pole mõtet nädalasele ja mitmete tuhandete kilomeetrite pikkusele ringile saata, sest hoolduseni on jäänud vaid paartuhat kilomeetrit. Samuti võimaldab seesugune süsteem hooldustöid paremini planeerida ning kahandada sõiduki rivist väljas oleku aega vaid tööde tegemiseks vajaliku miinimumini. * Hooldustöödele on lisatud protsessihaldus - enam pole tegemist lihtsalt kuhugi kritseldatud ridadega, vaid selgelt eristuvate sammudega kogu hooldustöö protsessis - töö on kas märguande ootel, tegemata, tegemisel või tehtud. * Jääb selge hooldusajalugu - on lihtne minna ajas tagasi ning vaadata, millal ja mida mõne sõiduki puhul tehti.Allikas: Oskando
Autor: Jüri Tarkpea
Seotud lood
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus.
Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
3
Lisatud kolm Gartneri soovitust riskide maandamiseks
6
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Viimased uudised
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Lisatud kolm Gartneri soovitust riskide maandamiseks
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Tagasi Logistikauudised esilehele