• 25.10.11, 12:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konkurents ja külm talv survestab liikluskindlustuse hindu

Inges Kindlustuse tegevdirektor Lauri Riit väidab, et karm lumerohke talv võib kergitada mitte ainult kulutusi kütusele, vaid ka liikluskindlustuse tariife.
Küsimustele vastab Lauri Riit:
Millal ja kui suurt liikluskindlustuse tariifide tõusu võib oodata? Peab tunnistama, et kõrge konkurentsi tõttu on kohustusliku liikluskindlustuse suurus viimasel ajal püsinud ühel tasemel. Mõnede firmade puhul, sealhulgas Inges Kindlustus, võib rääkida isegi teatud hinnalangusest. Tõsi küll, see oli palju seotud asjaoluga, et meie tariifid olid keskmisest kõrgemad.
Kuid varsti võivad tariifid kasvama hakata. Kui järgmine talv tuleb samasugune nagu kaks eelmist, on kindlustuse kallinemine vältimatu. Kaks eelmist lumerohket talve nõudsid kindlustusseltsidelt lisakulutusi ja paljud jäid liikluskindlustuses kahjumisse.
Kas on põhjust rääkida sellest, et seoses liiklusõnnetuste arvu vähenemisega on vähenenud ka kahjum liikluskindlustustest? Meie küll ei ole täheldanud liiklusõnnetuste arvu märkimisväärset kahanemist. Meie statistika järgi oli tänavu esimesel poolaastal ainult 2% võrra vähem liiklusõnnetusi kui aasta tagasi. Kuid samas, võrreldes 2008. ja 2009. aastaga on drastiliselt suurenenud tehniline kahjum liikluskindlustusest. Põhjus on jällegi lumerohketes talvedes.
number
Räägite, et liikluskindlustus toodab kahjumit. Kas saate konkreetsed numbrid ära tuua? Millistest mahtudest jutt käib? Eestis tegutsevate kindlustusseltside kahjum liikluskindlustusest 2011. aasta esimesel poolaastal oli umbes 3,5 miljonit eurot. Seega kahjumlikkus oli peaaegu 112%.
Mullu perioodi lõpus õnnestus jääda plussi, kuid tulemus ei ole ikkagi rõõmustav - 2010. aasta lõpus moodustas kahjum liikluskindlustusest 96,5%. Kuid see on keskmine näitaja. Igal seltsil on see erinev, näiteks meil õnnestus tänavu esimesel poolaastal viia see näitaja 94,5 protsendini.
Kas kindlustusandjal on õigus keelduda kompensatsiooni maksmisest või vähendada summat, kui avarii põhjuseks olid valed rehvid autol? Liikluskindlustus on autojuhi vastutuse kindlustus. Kui liiklusõnnetuse teinud autol rehvid ei vasta normidele ja see põhjustas avarii, tuleb hüvitis väiksem.
Võimalik, et tulevikus näeb uus kindlustusseadus ette kindlustusandja õiguse esitada finantsnõue sellise avarii põhjustanud isiku vastu. See tähendab, et kindlustusselts kompenseerib kahju, kuid hiljem võib kulud avarii põhjustajalt, kes näiteks sõitis rikkis piduritega või suverehvidega talvisel ajal, sisse nõuda.
Selline kord kehtib juba paljudes Euroopa riikides ning tänu sellele suudeti seal kindlustustariife langetada, mis on õiglane korralike liiklejate suhtes.
Kasko korral võivad kindlustusseltsid ka keelduda hüvitise maksmisest või vähendada selle suurust, kui avarii põhjuseks olid nõuetele mittevastavad rehvid.
Mida sellises kontekstis autoomanikele talve eel soovitaksite? Igal talvel liiklusõnnetuste arv kasvab, eriti kahel esimesel nädalal pärast lume mahatulekut. Kõige tõhusam ja lihtsam on sõita õige kiirusega, hoida distantsi, kontrollida kojameeste ja rehvide seisukorda ning võimalusel vältida liikumist maanteel rasketes ilmastikuoludes.
Kuidas hindate konkurentsi Eesti liikluskindlustuse turul? Kas võitlus käib iga kliendi pärast? Jah, viimasel ajal on konkurents väga tihe. Paljud kindlustusandjad on juba aastaid jäänud liikluskindlustuses kahjumisse. Klientide jaoks aga on kujunenud olukord igati soodne - praegu pakub liikluskindlustust kümme firmat. Tariifid on minimaalsel tasemel, mis praktiliselt välistab uute tegijate sisenemise turule.

Seotud lood

Uudised
  • 25.10.11, 14:42
Võrdlus: Milline ristmik on pealinnas kõige kulukam?
Pealinnas on ristmikke, mida annab võrrelda ja mõõta mitte ainult nende liikluskorralduse keerukuse või ehitusmaksmuse poolest, vaid hoopis reaalsete rahasummadega, kui mitme tuhande euro eest liikluskahjusid ja plekimõlkimisi tuleb ristmikel ette.
Uudised
  • 25.10.11, 14:41
If: äriklientide liikluskindlustuse hinda pidime korrigeerima
Kuna ettevõtetele kuuluvate sõidukite kahjude hulk on pigem kasvav trend, siis selles segmendis on If Kindlustus pidanud hinda korrigeerima, rääkis Ifi juhatuse liige Artur Praun.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 12:55
Vedajate väljakutsed 2025. aasta kindlustusturul
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele