Eestis diislikütusele esitatavaid kvaliteedinõudeid reguleeriv standard sätestab, et alates 1. detsembrist tuleb müüa talvist diislikütust hangumispunktiga vähemalt -26°C. Erinevalt mitmetest konkurentidest on Statoil aga otsustanud, et nii täisteenindus- kui ka automaatjaamades on talvel müügil vaid arktiline diislikütus, mille hangumispunkt on vähemalt -32°C.
Arktilise diislikütuse sisseostuhind on võrreldes talvise diislikütusega küll veidi kõrgem, kuid Statoili kliendi jaoks see jaemüügihinda ei muuda.
„Müüa standardites nõutust külmakindlamat mootorikütust on meie teadlik strateegia, mille eesmärk on tagada Statoili kütuste usaldusväärsus ja kindel kvaliteet. Tundub, et ka kliendid hindavad talvisel hooajal eelkõige kvaliteeti, sest just talvisel hooajal on Statoili diislikütuse müügimahud regulaarselt kasvanud. Usun, et arktilise kütuse müügile tulek annab klientidele veelgi suurema kindluse, et ükski oluline sõit ei jää kütuse kvaliteedi pärast tegemata," lisas Meltsas.
Üleminek arktilisele diislikütusele algab novembris ja hiljemalt detsembri alguseks see jõudnud kõikidesse Statoili teenindusjaamadesse ja Statoil 1-2-3 automaatjaamadesse üle Eesti.
Ka Alexela alustas sel nädalal talvise diislikütuse laialivedu tanklatesse ja peagi on kõigis tanklates talvine diislikütus saadaval.
„Miinuskraadide saabudes ei sobi suvine diislikütus, sest selle külmakindlus on väike. Praegu alustasime talvise diislikütuse laialivedu, mille külmfiltri ummistumispunkt on vähemalt Eestis standardis nõutavad 26 miinuskraadi. Talvise diislikütuse vedu alustati aegsasti just sellepärast, et praegu mahutites olev kütus saaks välja vahetatud külmade saabumise ajaks. Eestis loetakse suveperioodiks 1. mai kuni 30. september ning talveperiood 1. detsember kuni 29. veebruar. Oktoober ja november on üleminekuperioodid, mille jooksul võib diislikütus vastata kas suvise või talvise diislikütuse nõuetele“, ütles Alexela Oil tegevjuht Ain Kuusik.
Ta kinnitas, et kõik Alexela tanklates müüdavad kütused tarnitakse ainult Soomest, Porvoo rafineerimistehasest ja on läbinud mitmeid sõltumatuid kvaliteedikontrolle.
„Ilmad võivad väga kiiresti ja ootamatult külmaks minna, meil kõigil on ju meeles eelmised ekstreemsed talved. Seepärast tahame aegsasti oma klientide jaoks valmis olla,“ lisas Kuusik. „Kindlasti ei ole võimalik talvel hanguma hakanud suvist diislikütust "parandada", tankides juurde talvist diislikütust, kuna talvine diislikütus ei suuda juba moodustunud parafiinihelbekesi lahustada.“