Tänasel erakordsel valitsuskabineti kohtumisel otsustas valitsus lennufirma airBaltic osas töötada kolme stsenaariumiga - aktsiakapitali suurendamine mõlema suuraktsionäri osalusel; müüa riigile kuuluvad aktsiad mõnele erainvestorile või hoopis asutada uus rahvuslik lennufirma.
Et esimene stsenaarium käiku läheks, tuleb lennufirma teisel osanikul Baltijas Aviacijas sistemas (BAS) aktsepteerida kõiki valitsuse nõudmisi, sealhulgas avaldada BASi päris omanikud ning tõendada nende võimekust aktsiakapitali panustamisse, vahendas Baltic Course.
Teise stsenaariumi puhul tuleb valitsusel läbirääkida ning jõuda kokkuleppetele valitsuse müüdavate aktsiate tingimustes, mis oleks vastuvõetavad lennufirma osanikele. Kõnealuste plaanide osas organiseerib konsultatsioonifirma Prudentia valitsuse läbirääkimisi BASiga.
Veel kolmanda variandina tuli jutuks uue rahvusliku lennufirma loomine Lätile. Peaminister Valdis Dombrovskis ütles peale erakorralist istungit pressikonverentsil, et konsultatsioonifirma on saanud üheks ülesandeks võrrelda kui suur oleks investeering airBalticu restruktureerimiseks vajalik ning kui suured investeeringud tuleks teha uue lennufirma asutamiseks.
Seotud lood
Auditeerimata andmetel on Läti rahvusliku lennufirma airBalticu kolme aasta kahjum umbes samas suurusjärgus nagu Rail Garanti investeering planeeritava Muuga konteinerterminali ning teisalt kaks korda sama suur kui Estonian Airi mullune käive.
Läti lennufirma airBalticu ühe aktsionäri Baltic Aviation Systems'i nõukogu liikme Inga Piterniece sõnul on Läti riigi partner uue lennufirma rajamiseks airBalticu suurim konkurent Finnair.
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.